۱۵ درصد افراد مبتلا به شکل حاد کووید ۱۹ دوباره بیمار می شوند

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر ۱۵ درصد افراد مبتلا به شکل حاد کووید ۱۹ دوباره بیمار می شوند
۱۵ درصد افراد مبتلا به شکل حاد کووید ۱۹ دوباره بیمار می شوند 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریبا ۱۵ درصد افرادی که به شکل حاد و سخت ویروس کرونا مبتلا شده اند، ایمنی نسبت به ویروس در بدنشان پدید نمی آید و به همین دلیل ممکن است بار دیگر مبتلا شوند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز گامالئی در دیدار با هیات یهودی « سلومان» در این باره توضیح داد. گینتسبورگ گفت: «اگر فردی به شکل سخت بیماری مبتلا شود در ۱۵ درصد موارد آنتی بادی به دلیل کاملا مشخص در وی ایجاد نمی شود، برای آنکه ویروس بسیار مکار و حیله گر است و در نتیجه افراد مبتلا به شکل سخت ویروس آنتی بادی برای پروتئین های اینترفرون تشکیل نمی دهند که پایه ای برای محافظت از ایمنی ذاتی و یا اکتسابی است».

وی تاکید کرد: فردی که بیمار شده در صورت عدم تولید آنتی بادی حتی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس قرار می گیرد.

به گفته ی گینتسورگ این امر تا حد زیادی احتمال ابتلای مجدد را توضیح می دهد. در ضمن رئیس مرکز گاملئی بیان داشت مصونیت مادم العمر نسبت به ویروس کرونا به وجود نمی آید،  به طور مثال مصونیت از ابتلا به سرخک. اما کسانی که به شکل سبک ویروس کووید ۱۹ مبتلا می شوند، آنتی بادی تولید شدن در بدنشان برای مدت طولانی نیست. گینتسبورگ افزود: « نمی توان مشخص کرد که تو به کدام دسته از افراد تعلق داری بنابراین باید مدام سطح آنتی بادی خود را اندازه گیری کنید اگر پایین باشد و اگر امکانش وجود دارد، سریعا واکسن بزنید.»  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала