اولتيماتوم معترضین در ایروان خطاب به پاشینیان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اولتيماتوم معترضین در ایروان خطاب به پاشینیان
اولتيماتوم معترضین در ایروان خطاب به پاشینیان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معترضین در ایروان به نخست وزیر ارمنستان ، نیکول پاشینیان ، که توافق نامه صلح را امضا کرده است، اولتیماتوم دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ایشخان ساغتلیان، نماینده ارگان عالی فدراسیون انقلابی ارمنستان گفت: "ما به پاشینیان مهلت استعفا می دهیم، و همچنین خواستار تشکیل جلسه فوق العاده پارلمان در مورد همین موضوع هستیم."

شرکت کنندگان در تظاهرات در یکی از سالن های ساختمان پارلمان ارمنستان در ایروان - اسپوتنیک ایران
تظاهرات در ارمنستان به خاطر امضای صلح قره باغ

به گفته وی ، در غیر این صورت برگزار کنندگان رالی ها در ساعت 00:30 (12 شب به وقت تهران) یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کنند ، که در آن "تلاش می کنند تا موضوع عزل پاشینیان را حل کنند".

گفتنی است، در تاریخ 9 نوامبر توافقنامه صلح میان اذربایجان و ارمنستان اجرا شد. نخست وزیر ارمنستان نیکل پاشینیان به توصیه نظامیان توافق مربوط به صلح قره باغ را امضاء کرده است.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه بیانیه خود اظهار داشت که امضای توافق مربوط به قره باغ به اصرار ارتش بوده برای آنکه منابع به اتمام رسیده است. پاشینیان گفت: « ارتش گفت که باید جنگ را متوقف کنیم. برای آنکه مسائلی هست اما چشم انداز حل آنها وجود ندارد و منابع به اتمام رسیده است.» به گفته ی وی اگر توافقی حتی منفی زودتر اعلام می شد منجر به کاهش کارآیی رزمی می گردید. نخست وزیر ارمنستان افزود که راضی نیست از اینکه ملت نتوانست حقیقت را بداند. در کشور مشکلاتی برای جابه جایی وجود دارد و در کل آنها برای عملیات های جنگی آماده نبودند. وی خاطر نشان کرد: « منبع نظامی به طور کامل موثر نبود. کسانی که در خط مقدم می جنگیدند، جایگزین نداشتند. کسانی که می جنگیدند باید وقت استراحت پیدا می کردند. در خط مقدم افرادی بودند که یک ماه پشت سرهم جنگیده اند بدون اینکه کسی جایگزینشان شود.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала