سخنرانی زاخارووا درباره عملکرد مرکز روسیه و ترکیه و بحران قره باغ

© Sputnik / Evgenya Novozhenina سخنرانی زاخارووا درباره عملکرد و نقش مرکز روسیه و ترکیه و بحران قره باغ
 سخنرانی زاخارووا درباره عملکرد و نقش مرکز روسیه و ترکیه و بحران قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، مرکز روسیه و ترکیه در خاک آذربایجان واقع خواهد شد و هیچ ارتباطی با عملیات صلح در قره باغ ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا ، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، روی آنتن شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: مرکز روسیه و ترکیه در خاک آذربایجان واقع خواهد شد و هیچ ارتباطی با عملیات صلح در قره باغ ندارد.

پوتین با اردوغان درباره قره باغ گفتگوی تلفنی کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین با اردوغان درباره قره باغ گفتگوی تلفنی کرد

اوایل روز سه شنبه ، یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه گفت که نقش آنکارا در فعالیت های صلح در قره باغ کوهستانی توسط چارچوب مرکز کنترل آتش بس روسیه و ترکیه ایجاد شده است و هیچ ارتباط مستقیمی با عملیات صلح ندارد. وی افزود این مرکز در خاک آذربایجان که در مجاورت قره باغ نیست، ایجاد می شود.

زاخارووا گفت: " ما در مورد تلاش های صلح طلبی صحبت نمی کنیم بلکه این مرکز یک مأموریت کاملاً متفاوت است ، بخشی دیگر از تلاش های مشترک است. ما باید این دو موضوع را از هم تفکیک کنیم، این موارد مختلف است."...

وی در ادامه افزود: "من می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم که این دو امر چیزهای مختلفی است. ما در مورد تلاش های صلح طلبانه که در بیانیه آمده است صحبت نمی کنیم".

گفتنی است، امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان گفتگوی تلفنی انجام داد و موضوع اصلی گفتگو توافق در مورد قره باغ بود. اردوغان در گفتگو با پوتین، این را گام درست آنها در جهت حل دائمی اوضاع خواند. رئیس جمهور ترکیه افزود آنکارا و مسکو به طور مشترک فعالیتهای مربوط به نظارت بر آتش بس در قره باغ را انجام خواهند داد.

اردوغان گفت که ترکیه همراه با روسیه بر اساس مرکز مشترکی که ایجاد خواهد کرد فعالیتهای مشاهده و نظارت بر آتش بس را نظارت خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала