درخواست محمود عباس از بایدن: سفارت آمریکا را به تل آویو برگردانید

© Sputnik / Alexei Druzhininدرخواست محمود عباس از بایدن: سفارت آمریکا را به تل آویو برگردانید
درخواست محمود عباس از بایدن: سفارت آمریکا را به تل آویو برگردانید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود عباس پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری بایدن و دولت او برای تقویت روابط فلسطین و آمریکا و دستیابی به آزادی، استقلال، عدالت و عزت مردم فلسطین همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسرائیل هیوم، یک منبع آگاه از دفتر محمود عباس رئیس ‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: محمود عباس از جو بایدن نماینده دموکرات ها، که پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد، خواست تا سفارت آمریکا در اسرائیل از بیت المقدس به تل آویو بازگرداند.

ترامپ: آمریکا تاریخی پر از مشکلات انتخاباتی دارد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا تاریخی پر از مشکلات انتخاباتی دارد

یک منبع فلسطینی گفت که در حالی که بایدن و کارکنانش اظهار داشتند سفارت آمریکا در اسرائیل در اورشلیم باقی خواهد ماند و ایالات متحده موضع شناخته شده ترامپ در بیت المقدس را به عنوان پایتخت [اسرائیل] حفظ خواهد کرد.

روزنامه تل آویو می نویسد: عباس از بایدن خواهد خواست که به رسمیت شناختن وضعیت اورشلیم توسط ایالات متحده لغو شود و سفارت را به مکان پیشین برگرداند.

همچنین، طبق این نشریه، فلسطین با ارسال پیام هایی به بایدن، آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل که در سال ۲۰۱۶ متوقف شده بود، اعلام کرد.

پیش از این، بایدن گفت که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، وی تصمیم رئیس جمهور فعلی جمهوری خواه دونالد ترامپ را برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس لغو نخواهد کرد، اما همچنین کنسولگری آمریکا در قدس شرقی برای "درگیر کردن فلسطینیان" افتتاح خواهد کرد تا یک چشم انداز واقع گرایانه ای از راه حل دو کشور برای مناقشه فلسطین و اسرائیل حفظ شود.

فلسطینیان عملا از سال ۲۰۱۸، زمانی که ایالات متحده اعلام کرد سفارت خود را در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند، روابط سطح بالایی با دولت ترامپ ندارند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به اقدامات صلح ترامپ بسیار بدبین است، زیرا اقدامات دولت ترامپ را مغرضانه به نفع اسرائیل می داند.

بایدن روز شنبه، خود را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد و پیش از این، بزرگترین رسانه آمریکایی پیروزی وی را نیز اعلام کرد.

در همان زمان، ترامپ گفت که انتخابات هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد و او قصد دارد در دادگاه از پیروزی خود دفاع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала