خروج ترکیه از دومین پایگاه نظامی خود در سوریه

© REUTERS / Umit Bektas/خروج ترکیه از دومین پایگاه نظامی خود در سوریه
خروج ترکیه از دومین پایگاه نظامی خود در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع آگاه ترکیه و مخالفان سوری می‌گویند که ترکیه در حال خارج کردن نیروهای خود از دومین پست نظامی در شمال غرب سوریه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، نیروهای ترکیه از منطقه تحت کنترل نیروهای دولت سوریه به منطقه‌ای دیگر که هنوز در اختیار گروه‌های مخالف دولت سوریه و مورد حمایت ترکیه است، انتقال می‌یابند.

یک منبع از گروه‌های مخالف نظام سوریه و تحت حمایت آنکارا می‌گوید که اواخر دوشنبه شب گذشته، چندین کامیون وارد پست دیدبانی «شیرمغار» در شمال استان «حماه» شدند. نیروهایی که از شیرمغار خارج می‌شوند قرار است در یک پایگاه نظامی جدید در روستای «قوقفین» که در منطقه‌ای قرار گرفته که هنوز تحت کنترل نیروهای معارض در استان ادلب است، مستقر شوند.

مخالفت مصر با حضور ترکیه در سوریه  - اسپوتنیک ایران
مخالفت مصر با حضور ترکیه در سوریه

یک منبع آگاه ترکیه نیز گفت که ترکیه برای عقب نشینی از پست‌های دیدبانی اضافی واقع در مناطقی که نیروهای دولت سوریه در حمله سال گذشته آنها را بازپس گرفته‌اند، آماده می‌شود.

به گفته مخالفان سوری، ترکیه ۱۰تا ۱۵ هزار سرباز خود را در شمال غربی سوریه حفظ می‌کند. منطقه‌ای که جنگجویان معارض سوری و گروه‌های تندرو تحت حمایت آنکارا در آن مستقرند و ترکیه متعهد شده است آنها را خلع سلاح و مهار کند.

نیروهای ترکیه، صبح روز دوشنبه (دوم نوامبر) نیز به طور کامل از پایگاه «مورک» واقع درحومه شمالی استان حماه که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آنکارا در سوریه است، خارج شدند.

چهارشنبه هفته پیش اعلام شده بود که ترکیه در حال برچیدن پست دیدبانی خود در شیرمغار است.

منابع خبری معارض در سوریه اواخر مهرماه اعلام کرده بودند که نظامیان ترکیه در حال برچیدن پستهای دیدبانی خود در «مورک»، «شیر مغار»، «الصرمان» و «معر حطاط» در دو استان حماه و ادلب هستند.

اما این منابع ادعا کردند که نظامیان ترکیه در «کنصفرة» و «قوقفین» در ریف جنوبی إدلب و روستای «العنکاوی» در «سهل الغاب» واقع در غرب حماه مستقر خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала