دانشمندان علائم غیرمعمول جدید کرونا را کشف کردند

CC BY 2.0 / NIAID-RML / دانشمندان علائم غیرمعمول جدید کرونا را کشف کردند
دانشمندان علائم غیرمعمول جدید کرونا  را کشف کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگران بیمارستان عمومی ماساچوست امریکا با همکاری اتحادیه بین المللی انجمن های بیماری های پوستی و آکادمی بیماری های پوستی آمریکا به این نتیجه رسیدند که ممکن است بیماران نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) مشکلات پوستی طولانی مدت را تجربه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، طوری که وب سایت EurekAlert! می نویسد  دانشمندان 1000 مورد ابتلا به کووید 19 را با عوارض مختلف پوستی در بیماران تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد ، در رابطه با 224 مورد مشکوک و 90 مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا ، اطلاعاتی راجع به مدت زمان بروز چنین علائمی وجود داشت  که طبق آنها  ، متوسط ​​مدت این علایم  12 روز بود. با این حال ، محققان چند بیمار را پیدا کردند که علائم پوستی آنها برای مدت زمان طولانی تری بود. محققان شش مورد بیماری پوستی انگشتان پا را شناسایی کردند که حداقل 60 روز طول کشید و دو مورد دیگر بیش از 130 روز ادامه داشت.

مرگ و میر سکته مغزی در دوران کرونا - اسپوتنیک ایران
بالا رفتن آمار مرگ و میر سکته مغزی در دوران کرونا

همچنین خاطرنشان می شود فهرست بین المللی علایم پوستی کرونا حاوی اطلاعاتی در مورد تعدادی از بیماران مبتلا به این ویروس کرونا است  که عوارض پوستی در پاهایشان مشاهده شده است. حدود نیمی از این بیماران دچار التهاب کف پا گردیده و حدود 16 درصد آنها در بیمارستان بستری شدند.

طبق آخرین ارقام منتشره تعداد موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در جهان به 45،018،354 رسیده است که از این تعداد 1،181،027 نفر فوت کرده اند.

ایالات متحده از نظر تعداد افراد مبتلا در جایگاه نخست قرار دارد و هند و برزیل در رتبه های بعدی هستند . روسیه و فرانسه در مکان های چهارم و پنچم این رتبه بندی غم انگیز ایستاده اند و پس از آنها اسپانیا ، آرژانتین ، کلمبیا ، انگلیس ، مکزیک و سایر کشورها قرار دارند. چین ، جایی که ویروس از آنجا شیوع یافته است ، اکنون در رتبه 54 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала