فرد مظنون به همدستی با مهاجم نیس در فرانسه بازداشت شد

© REUTERS / Amit Daveفرد مظنون به همدستی با مهاجم نیس در فرانسه بازداشت شد
فرد مظنون به همدستی با مهاجم نیس در فرانسه بازداشت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس فرانسه مرد 47 ساله ای را بازداشت کرد که احتمالاً با مهاجم نیس در تماس بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از BFMTV، چند روز قبل یک فرد ناشناس با چاقو به مردم در کلیسای نوتردام حمله کرد. سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کرد. رسانه ها نوشتند که مهاجم دو قربانی را با فریاد الله اکبر سر برید. کریستین استروسی، شهردار نیس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این حادثه را یک حمله تروریستی خواندند.

روز پنجشنبه، هنگامی که مسلمانان روز تولد حضرت محمد را جشن می گرفتند، حوادث دیگری نیز علیه فرانسوی ها رخ داد. در آوینیون، یک اسلامگرا که فریاد می زد "الله اکبر" قصد داشت پلیس را بکشد که مورد اصابت گلوله قرار گرفت. در جده یک شهروند سعودی که قصد حمله به یک نگهبان در کنسولگری فرانسه را داشت بازداشت شد. علاوه بر این، مسلمانان پرچم فرانسه را از سفارت فرانسه در نیکوزیا پایتخت قبرس پاره کردند. دولت فرانسه طرحی را برای مقابله با تروریسم معرفی کرده است.

بحران روابط پاریس و جهان اسلام از دو هفته پیش آغاز شد، زمانی که معلم ساموئل پاتی به دست یک نوجوان مسلمان سر بریده شد؛ وی کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس نشان داده بود. مکرون از مبارزه با افراط گرایی در فرانسه خبر داد. اقداماتی که وی اعمال کرد موجب خشم ترکیه و برخی دیگر از کشورهای مسلمان شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала