ایروان: با دقت راهکارهای ایران برای حل مسئله قره باغ را مطالعه می کنیم

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ایروان: با دقت راهکارهای ایران برای حل مسئله قره باغ را مطالعه می کنیم
ایروان: با دقت راهکارهای ایران برای حل مسئله قره باغ را مطالعه می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان اطلاع داد ، زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با عباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه ایران قول داد كه ایروان راهکارهای تهران برای حل مسئله قره باغ را با دقت مطالعه كند.

به گزارش اسپوتنیک،  این دیدار دیشب در پایتخت ارمنستان برگزار شد.

در اطلاعیه منتشره از سوی وزارت خارجه ارمنستان گفته می شود : "عراكچی در مورد رویكردهای كشورش برای غلبه بر وضعیت فعلی و برقراری آتش بس (در قره باغ) صحبت كرد. در این رابطه وزیر امور خارجه ارمنستان خاطرنشان كرد كه رویكردهای ایران در مسئله قره باغ  به طور كامل و مفصل مورد مطالعه قرار خواهد گرفت."

خاطرنشان می شود که در این نشست ، نگرانی متقابل به خاطر اعزام تروریست های بین المللی از خاورمیانه به منطقه ابراز شد.

عراقچی: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را میان آذربایجان و ارمنستان باز کند - اسپوتنیک ایران
عراقچی: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را میان آذربایجان و ارمنستان باز کند

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی  وزارت خارجه ارمنستان آمده است : "منتساكانیان تأكید كرد ارمنستان حساسیت ایران در موضوع تهدیدهای جدید برای امنیت منطقه را درک می کند و به نقش مهم این كشور در حفظ صلح و ثبات در منطقه اشاره كرد."

پیشتر عراقچی گفته بود :‌ "ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد".

به گفته معاون وزیر خارجه ایران پایان ‌دادن به اشغال اراضی جمهوری آذربایجان، حقوق اقلیت‌ها و حقوق بشردوستانه، ترک مخاصمه و شروع گفتگو‌ها با کمک کشور‌های اثرگذار، کمک‌کننده و تضمین‌کننده صلح، از عناصر مهم طرح ابتکاری ایران است.

جنگ در خط رویارویی آذربایجان و ارمنستان در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم می کنند و قره باغ از بمباران توپخانه ای نقاط مسکونی در این جمهوری خود خوانده از جمله استپاناکرت مرکز خود خبر می دهد. ارمنستان ادعا می کند آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند و بسیج عمومی و حالت جنگی اعلام کرده است. در آذربایجان بسیج برخی از نیروها و در بعضی جاها حالت جنگی اعلام شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала