کشف بزرگترین جسم زنده موجود در کره زمین

CC BY 2.0 / Kyle Taylor / The Great Barrier Reef - 189کشف بزرگترین جسم زنده موجود در کره زمین
کشف بزرگترین جسم زنده موجود در کره زمین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقیانوس شناسان موسسه اقیانوس شناسی اشمیت یک صخره مرجانی غول پیکر در نوک شمالی سد بزرگ مرجانی در سواحل استرالیا پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت  موسسه اشمیت ، ارتفاع این سازه ایجاد شده توسط پولیپ ها به حدود 500 متر می رسد که بالاتر از آسمان خراش امپایر استیت در نیویورک و برج های پتروناس در کوالالامپور است.

دانشمندان 20 اکتبر هنگام نقشه برداری سه بعدی از بستر دریا کشف نادر خود را انجام داده و از وسیله نقلیه زیر آبی بدون سرنشین SuBastian با دوربین 4K برای دیدن این صخره استفاده کردند. این سازه گوه ای شکل در قاعده 1.5 کیلومتر عرض دارد و راس یا قله  آن در عمق 40 متری واقع شده است. همچنین اطلاع حاصل شده است که این منطقه شامل هفت سازه صخره ای بلند و آزاد است ، از جمله صخره ای که جزیره راین را تشکیل می دهد و در انجا لاک پشت های سبز لانه می کنند.

طبیعت وحش استرالیا از نگاه عکاسان
عکاس، ریچارد روبینسون - اسپوتنیک ایران
طبیعت وحش استرالیا از نگاه عکاسان

صخره های مرجانی بزرگترین و عظیم ترین اجسامی هستند که از موجودات زنده تشکیل شده اند. صخره بزرگ موسوم به سد بزرگ مرجانی ،  اغلب بزرگترین موجود زنده روی زمین نامیده می شود ، اگرچه در واقع ، این یک پشته از صخره های مرجانی است که توسط کلنی های متشکل از میلیاردها پولیپ به وجود آمده است. سد بزرگ مرجانی از سال 1995 ، بیش از نیمی از صخره های مرجانی خود را به دلیل گرم شدن و اسیدی شدن اقیانوس های جهان از دست داده است.

سد بزرگ مرجانی به مجموعهٔ بسیار بزرگی از آبسنگ‌های مرجانی گفته می‌شود که در دریای مرجان در خاور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. سد بزرگ مرجانی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا است و یکی از نمادهای ایالت کوئینزلند به‌شمار می‌آید. شهرهای تانزویل، کَنز و مکای از شهرهایی هستند که برای دیدن صخره‌های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند.

 این مجموعه در سال ۱۹۸۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو یونسکو به ثبت رسیده‌است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала