چگونه دوربین مدار بسته مورد نظرمان را انتخاب کنیم؟

© Flickr / GEEK KAZUIP Camera
IP Camera - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها استفاده از دوربین مدار بسته رواج بیشتری یافته و از آن جایی که روش های سرقت و ورود به سیستم های امنیتی در حال پیشرفت اند، واضح است که دوربین های مدار بسته نیز باید دستخوش تغییراتی شوند.

دوربین های امنیتی ابزاری هستند که وجودشان به هیچ مکان خاصی محدود نیست و گستره وسیع کاربردشان از اهالی بازار گرفته تا ساکنین یک ساختمان را از مزایای ویژه ای بهره مند می سازد.

بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا به طور کلی قصد تهیه یک دوربین مدار بسته برای محل کار یا محل سکونت تان را دارید، بد نیست تا پیش از خرید اطلاعات کافی در خصوص این نوع دوربین ها کسب کنید.

پیش از خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته مهمی که قبل از خرید دوربین های مدار بسته باید به آن توجه کنیم آن است که این دوربین های امنیتی، دوربین عکاسی نیستند و نباید انتظارات عجیبی از کیفیت تصویر آن ها داشته باشیم. گرچه کیفیت تصویر یکی از فاکتور های مهم قابل بررسی در خصوص دوربین های تحت شبکه است؛ اما واقعیت آن است که کیفیت فوق العاده در بسیاری از موارد آن قدر که ما تصور می کنیم ضروری نیست.

میزان زاویه دید، نحوه اتصال و نصب، عدد دیافراگم و میزان روشنایی تصاویر، دید در شب، قابلیت چرخش، قابلیت بزرگنمایی، سنسور تشخیص حرکت و... از جمله سایر فاکتور هایی هستند که حتماً باید به وجودشان توجه شود.

با این وجود فراموش نکنید که این انتظارات و نیازهای شما هستند که همیشه باید در الویت قرار گیرند!

مقایسه دوربین تحت شبکه شیائومی و هایک ویژن

طبق آمار موجود، دو برند شیائومی و هایک ویژن سهم بزرگی از بازار دوربین های تحت شبکه را به خود اختصاص داده اند و به همین بهانه در اینجا قصد داریم تا به بررسی دو مدل از دوربین های تولیدی این دو شرکت بپردازیم.

هر دو این نماد ها، مدت هاست که در تولید تجهیزات امنیتی فعالیت می کنند و قطعاً شما هم تا به حال نام آن ها را شنیده اید. در ادامه به بررسی و مقایسه ویژگی های دوربین تحت شبکه شیائومی مدل MJSXJ05CM و دوربین DS-2CE56H1T-ITME هایک ویژن خواهیم پرداخت.

دید در شب

دو برند شیائومی و هایک ویژن این دو مدل از انواع دوربین های مدار بسته خود را به قابلیت دید در شب مجهز نموده اند؛ اما نکته قابل توجه در خصوص این دوربین ها تفاوت شان در میزان گشودگی دیافراگم می باشد.

دوربین مدار بسته IP شیائومی دارای لنزی با عدد دیافراگم 2.1 بوده و این در حالی است که عدد دیافراگم دوربین هایک ویژن 2.8 می باشد. این تفاوت باعث شده تا تصاویری که دوربین شیائومی در تاریکی تهیه می کند بسیار روشن تر از تصاویر نهایی دوربین هایک ویژن باشد.

کیفیت تصویر

طبق گزارش کمپانی های تولید کننده، دوربین مدار بسته هایک ویژن دارای رزولوشن تصویر 1920*2560 بوده و در طرف مقابل دوربین تحت شبکه شیائومی دارای کیفیت تصویر 1080p FHD می باشد. هر دو این دوربین ها دارای رزولوشن تصویر بسیار مناسبی هستند؛ اما اگر به دنبال کیفیت تصویری بسیار بالا و دقیق هستید، هایک ویژن انتخاب بهتری خواهد بود.

قابلیت چرخش

قابلیت چرخش معمولاً از جمله فاکتور هایی است که از آن به عنوان برگ برنده یک دوربین نظارتی یاد می شود. دوربین مورد بررسی از شرکت هایک ویژن با وجود آن که دارای زاویه دید 106 درجه ای است اما از قابلیت چرخش 360 درجه ای بی بهره می باشد.

در طرف دیگر ترازو، دوربین شیائومی قرار گرفته که زاویه دیدی برابر 110 درجه دارد و کمپانی تولید کننده، قابلیت چرخش 360 درجه ای را نیز برای این محصول در نظر گرفته است.

قابلیت بزرگنمایی

فاکتور مهم دیگر، قابلیت بزرگنمایی است که از نظر امنیتی و شناسایی چهره اهمیت زیادی دارد. دو دوربین مورد بررسی ما در بهره مندی از قابلیت بزرگنمایی دیجیتال یکسان و هم تراز می باشند.

سنسور تشخیص حرکت و ضبط صدا

از آن جایی که هایک ویژن در تولید این مدل از دوربین های خود تمرکزش را بر کیفیت تصویر و رزولوشن بالا گذاشته، از سنسور های تشخیص حرکت و همچنین قابلیت ضبط صدا استفاده نکرده است. در طرف دیگر کمپانی شیائومی، هر دو این قابلیت ها را در دوربین خود به کار بسته و بنابراین یک قدم جلوتر آمده.

نحوه نصب و استفاده

نوع اتصال این دوربین ها کاملاً متفاوت می باشد؛ به این صورت که دوربین هایک ویژن به صورت با سیم و با اتصال BNC طراحی شده و این در حالی است که دوربین شیائومی در حقیقت یک دوربین مدار بسته وایرلس به حساب می آید.

استفاده از دوربین مدار بسته هایک ویژن به واسطه کابل های کواکسیال و اتصالش به دستگاه DVR ممکن شده است. از طرف دیگر دوربین شیائومی با استفاده از اپلیکیشن ویژه این کمپانی، از راه دور و همچنین با استفاده از دستیار صوتی گوگل نیز قابل کنترل و تنظیم است.

جمع بندی

در انتها می توان گفت اگر کیفیت تصویر فوق العاده برایتان اهمیت بالایی دارد احتمالاً هایک ویژن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اما اگر قابلیت چرخش، وجود سنسور تشخیص حرکت، میکروفون ضبط صدا و قابلیت کنترل از راه دور، نیازهای بیشتری از شما را تحت پوشش قرار می دهند؛ دوربین تحت شبکه شیائومی نیز انتخاب معقولی به نظر می آید.

کمپانی شیائومی یک برند بزرگ جهانی است که محصولات خود را به واسطه نمایندگی های معتبر خود در نقاط مختلف جهان به فروش می رساند. خوشبختانه کشور ما نیز از وجود چنین نمایندگی هایی بهره می برد! فروشگاه اینترنتی شیائومی سیتی، یکی از واسطه های برند شیائومی در ایران بوده که سال هاست فعالیت رسمی و حرفه ای خود را آغاز کرده.

برند شیائومی به واسطه عرضه اینترنتی محصولاتش، قادر است تا سرمایه خود را بر کیفیت تولیداتش متمرکز سازد و به این ترتیب محصولات خود را با قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به رقبای خود ارائه دهد.

اگر کنجکاوید تا با دوربین های تحت شبکه شیائومی و سایر محصولات هوشمند آن آشنا شوید، بد نیست تا سری به وب سایت شیائومی سیتی بزنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала