عراقچی از مسکو عازم ایروان شد

© AFP 2023 / Atta Kenareعراقچی از مسکو عازم ایروان شد
عراقچی از مسکو عازم ایروان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی جهت تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سايت دولت، سیدعباس عراقچی فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ بعد از باکو به روسیه سفر کرده بود، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
سفر عراقچی به مسکو، باکو و ایروان برای حل درگیری قره باغ

عراقچی بعد از پایان مذاکرات با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره‌باغ و  «سرگی ریابکوف» همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت:  طرح تهران درباره مناقشه قره باغ را که بر مبنای اصول انسان دوستانه و توجه به خواست های طرف‌های درگیر تهیه شده  پیشنهاد داد.

پیش از این، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران، به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و رایزنی با مقام متولی روس در این مورد به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو گفت: گروه مینسک امنیت و همکاری اروپا  در طول ۳۰ سال گذشته‌  نتوانستند  کاری برای حل اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان کنند و  جمهوری اسلامی ایران  با طرح  ابتکاری خود تلاش دارد با همکاری منطقه ای به اختلافات  باکو و ایروان پایان دهد که البته کار سختی برای‌ این هدف در پیش رو داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала