آنکارا: انتشار کاریکاتور اردوغان در شارلی ابدو نفرت انگیز است

© Photo / T.C.CUMHURBAŞKANLIĞIفخرالدین آلتون رئیس دفتر رابط دولت ریاست جمهوری ترکیه
فخرالدین آلتون رئیس دفتر رابط دولت ریاست جمهوری ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه انتشار کاریکاتور رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه در هفته نامه طنز پاریسی شارلی ابدو را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین آلتون رئیس دفتر رابط دولت ریاست جمهوری ترکیه اذعان کرد: برنامه ضد مسلمانانه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حال ثمر دادن است.

شارلی ابدو: اردوغان در زندگی خصوصی خود خیلی بازیگوش است  - اسپوتنیک ایران
شارلی ابدو: اردوغان در زندگی خصوصی خود خیلی بازیگوش است

فخرالدین آلتون در صفحه توییتر خود نوشت: دستور کار ضد مسلمانانه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، در حال جواب دادن است. شارلی ابدو به تازگی مجموعه ای از کارتون های به اصطلاح پر از تصاویر تحقیرآمیز رئیس جمهور ادعایی ما را منتشر کرده است. ما این تلاش نفرت انگیز برای گسترش نژادپرستی و نفرت پراکنی را محکوم می کنیم. کارتون های به اصطلاح منزجر کننده و فاقد هرگونه احساس نجابت انسانی هستند.

اردوغان در شارلی ابدو به صورت کاریکاتور شده به تصویر کشیده شده است. با تی شرت و شلوار کوتاه روی صندلی نشسته، یک قوطی نوشیدنی را در دست راست خود نگه داشته است.

با دست چپ لباس کنیزک را بلند کرده و عملا او را در معرض دید قرار می دهد. در همان زمان، زن سینی ای را با لیوان های پر در دست دارد. در بالا روی عنوان آمده است: اردوغان در زندگی خصوصی خود خیلی بازیگوش است.

در همان زمان، رهبر ترکیه، خود در حالی که به سمت زن برهنه نگاه می کند می گوید: "اوه! و اینجا پیامبر است!"

​انتشار این کارتون در جریان درگیری های دیپلماتیک بین آنکارا و پاریس انجام شد. پس از اظهارات تند اردوغان در مورد رئیس جمهور فرانسه، پاریس مجبور شد سفیر خود را فراخواند. فرانسه همچنین خواستار تحریم های اتحادیه اروپا علیه ترکیه شد.

در همین زمان، وزارت خارجه فرانسه در روزهای اخیر اظهارات زیادی کرده است که علی رغم ماهیت "توهین آمیز و غیر قابل قبول" اظهارات اردوغان، فرانسه قصد ندارد در چنین سطحی جدال را انجام دهد.

چنین بیانیه ای به ویژه توسط کلمان بواون وزیر امور خارجه اروپا در وزارت امور خارجه فرانسه و در روز سه شنبه، توسط فرانک ریستر وزیر نماینده وزیر اروپا و امور خارجه، صادر شد.

در همان زمان، پیشتر رئیس جمهور مکرون اطمینان داد که پاریس قصد ندارد از انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد خودداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала