گزارش و تحلیل

تب طلا؛ بزرگترین معدن جهان بعد از دهه ها راه اندازی می شود

© Fotolia / Ded Pixto تب طلا؛ بزرگترین معدن جهان بعد از دهه ها راه اندازی می شود
تب طلا؛ بزرگترین معدن جهان بعد از دهه ها راه اندازی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت جهانی طلا ده ها درصد جهش کرد. این امر توسعه بزرگترین معدن واقع در تایگای سیبری را سودآور کرده است.

اسپوتنیک به نقل از نشریه فوکوس آلمان می نویسد: شرکت استخراج طلا Polyus روی مزایای بسیار زیاد حساب کرده و در عین حال قول می دهد تا جایی که ممکن است به محیط زیست آسیب نرساند. 

با توجه به افزایش قیمت طلا ، شرکت معدن روسیه تصمیم به توسعه بزرگترین ذخایر طلا در جهان گرفته است. این شرکت در نظر دارد این فلز گرانبها را در سیبری خالی از سکنه استخراج کند. طبق نتایج کارشناسی شرکت استخراج طلا Polyus ، منابع سوخو لوگ 40 میلیون اونس طلا برآورد شده است. بنابراین، Polyus اکنون رسماً بزرگترین ذخایر طلای جهان را کنترل می کند.

 فوربس: قیمت طلا این هفته چه می شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فوربس: قیمت طلا این هفته چه می شود؟

از مدت ها قبل مشخص شده بود که در نزدیکی شهر کوچک بودایبو، واقع در 350 کیلومتری شمال شرقی دریاچه بایکال و 900 کیلومتری شمال شرقی مرکز منطقه - ایرکوتسک،  ذخایر سرشار طلا وجود دارد. زمین شناسان شوروی آن را در سال 1961 کشف کردند و مطالعه آن را از دهه 1970 آغاز نمودند. اما فقط اکنون اندازه گیری های دقیق انجام شده است و توسعه باید آغاز شود.

شرکت استرالیایی در دهه 1990 شکست خورد

این امر، از جمله موارد دیگر ، به دلیل موقعیت این معدن بوده است. در اعماق جنگل، استخراج گران تمام می شود. علاوه بر معدن ، احداث جاده و شهرک برای کارگران نیز ضروری است. Polyus ، که حق اکتشاف را در سال 2017 به دست آورد، تخمین می زند که هزینه ساخت سوخو لوگ 2.3 میلیارد یورو باشد. این شرکت قصد دارد ارزیابی اثربخشی پروژه سرمایه گذاری را تا پایان سال جاری به پایان برساند و کار ساخت را در سال آینده آغاز کند.

اما ، قبل از شروع استخراج طلا ، Polyus ابتدا باید مقررات زیست محیطی بی شماری را دریافت کند تا آنها را رعایت نماید. ثانیا ، چنین پروژه بزرگی باید یک سری مراحل  سیاسی را طی کند. با این امر در دهه 1990 شرکت استخراج طلای استرالیا Star Mining روبرو شد، که قصد داشت در یک کار مشترک با شرکت روسی Lenzoloto طلا استخراج کند. هنگامی که این پروژه توسط کمیته امنیتی پارلمان روسیه مورد بررسی قرار گرفت، کمونیست ها به صدور مجوز برای "شرکت مشکوک استرالیایی" رأی ندادند.

قیمت طلا امسال 26 درصد افزایش یافته است

Polyus انتظار دارد طی چند سال 1.6 میلیون اونس طلا در سال در سوخو لوگ تولید کند. درست است، اگرچه ذخایر آن زیاد است، اما سنگ معدن موجود در تایگا دارای مقدار طلای کمی است که هزینه استخراج را افزایش می دهد. این یکی از دلایل عدم توسعه این معدن برای مدت طولانی است.

اما با توجه به قیمت فعلی طلا ، تردیدی در مورد سودآوری وجود ندارد: فقط در سال جاری ، قیمت آن به یورو تقریباً 20٪ و به دلار - حتی 26٪ افزایش یافته است. طی پنج سال گذشته طلا  به یورو 57 درصد رشد داشته است. با قیمت فعلی ، Polyus می تواند طلا را به ارزش 2.6 میلیارد یورو در سال  در سوخو لوگ استخراج کند.

این سود بسیار بیشتری نسبت به استخراج در بزرگترین معدن  طلای جهان خواهد داشت. معدن 40 میلیون اونسی سیبری از معدن بزرگ طلای گراسبرگ در اندونزی پیشی خواهد گرفت که اعتقاد بر این است که در آن هنوز ذخیره ای معادل  32 میلیون اونس و همچنین از معدن طلای South Deep در آفریقای جنوبی با حجم حدود 32 میلیون اونس جلو تر خواهد بود. با راه اندازی کامل کار واحد تولیدی سوخو لوگ ظرفیت آن به یک چهارم کل تولید سالانه طلای روسیه خواهد رسید  و گردش مالی شرکتPolyus   70 درصد رشد خواهد کرد. برخلاف معدن جنجالی اندونزی گراسبرگ (یکی از بزرگترین گناهکاران زیست محیطی جهان)، کنسرن روسی قصد دارد به سخت ترین موازین و استانداردهای زیست محیطی پایبند باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала