روسیه از آمادگی برای عدم استقرار موشک‌‌‌های میان برد در قسمت اروپایی خود خبر داد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از آمادگی برای عدم استقرار موشک‌‌‌های میان برد در قسمت اروپایی خود خبر داد
روسیه از آمادگی برای عدم استقرار موشک‌‌‌های میان برد در قسمت اروپایی خود خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آمادگی خود را برای قرار ندادن موشک های 9M729 در قسمت اروپایی کشور اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیرامون خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان برد گفت که مسکو آماده است ، با اختیار خود، موشک های 9M729 را در قسمت اروپایی فدراسیون روسیه مستقر نکند، اما این منوط به اقدامات متقابل ناتو است.

بیانیه پوتین در مورد وضعیت اروپا پس از پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد - اسپوتنیک ایران
بیانیه پوتین در مورد وضعیت اروپا پس از پایان پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد

در این بیانیه آمده است: " با تعهد به موضع ثابت در مورد انطباق کامل موشک 9M729 با الزامات معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد که قبلاً موجود بوده است، با این وجود فدراسیون روسیه آماده است، با حسن نیت، موشکهای 9M729 را در قسمت اروپایی کشور مستقر نکند، اما فقط به شرط اقدامات متقابل از طرف کشورهای ناتو که از استقرار سلاحهایی را که قبلاً تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد ممنوع بود، در اروپا چشم پوشی کنند. 

 در سال 2019، ایالات متحده با متهم كردن روسیه به نقض این پیمان، به طور یک جانبه از پیمان منع موشک‌های هسته ای میان برد خارج شد. مسکو چنین اتهاماتی را رد کرد و آماده بحث در مورد موضوع بود، اما واشنگتن نپذیرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала