گزارش و تحلیل

ابرسلاح در دست سربازان روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ابرسلاح در دست سربازان روسیه
ابرسلاح در دست سربازان روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه در حال توسعه چنان تجهیزات جنگی پیاده نظام است که با میکرو پهپادهای ضربتی ادغام خواهد شد.

اسپوتنیک، سربازان روسی ممکن است به زودی ابر سلاح ها را بدست آورند. نشنال اینترست با استناد به رسانه های روسیه می نویسد: Rostech پیمانکار وزارت دفاع  روسیه   در حال توسعه یک سیستم تجهیزات جنگی نسل جدید Sotnik است که جایگزین تجهیزات Ratnik خواهد شد. فرماندهی ارتش روسیه قصد دارد اولین دسته تجهیزات Sotnik را تا سال 2025 به نیروهای ویژه تحویل دهد. پنج سال بعد، کل ارتش به آن مجهز می شود ، اگرچه حدس و گمان هایی وجود دارد که احتمال می رود ظرف فقط 10 سال چنین تعداد زیادی از تجهیزات پیشرفته برای نیروهای مسلح تولید نشود.

سوپر اسلحه روسی از دید نشنال اینترست - اسپوتنیک ایران
سوپر اسلحه روسی از دید نشنال اینترست

ترکیب نهایی دسته نوین تجهیزات جنگی Sotnik تا سال 2023 آماده خواهد شد و شامل سلاح های کوچک و مهمات جدید خواهد بود و 20٪ سبک تر از دسته راتنیک فعلی خواهد بود. تجربه به دست آمده در زمینه توسعه و کاربرد Ratnik بسیار مفید واقع شد. آخرین به روزسازی  مهم در ارتش روسیه امسال انجام شده است ، زمانی که واحدهای پیاده نظام منظم تفنگ جدید AK-12 را دریافت کردند.

نشنال اینترست تأکید می کند: "این امر باید به خاطر سپرده شود": چنین تجهیزاتی می توانند با میکروپهپاد ها تلفیق شوند، که به سیستم کنترل خودکار سطح تاکتیکی متصل می شوند. آنها قادر خواهند بود تصاویر حاصله از دوربین های هواپیماهای بدون سرنشین به روکش کلاه ایمنی سرباز یا عینک حفاظتی وی منتقل کنند. همچنین امکان انتقال فرمان ها ، نقشه های منطقه و سایر اطلاعات مهم به سرباز وجود دارد. این یک راه حل برای میدان جنگ مانند عینک هوشمند Google Glass خواهد بود. اگرچه خبرگزاری  TASS از کمبود اطلاعات در مورد برنامه های ادغام هواپیماهای بدون سرنشین ضربتی با نسل جدید تجهیزات جنگی خبر داد، اما این اقدام می تواند گام بعدی برای سربازان روسی در آینده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала