آبرامز: در صورت پیروزی بایدن، تحریم های ایران فوری لغو نمی شوند

CC BY 2.0 / Miller Center / Elliott Abrams at the Miller Center Forumالیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اظهار داشت: ایران در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده به پای میز مذاکره خواهد آمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز دوشنبه با اشاره به اینکه تحریم ‌ها علیه ایران به سرعت برداشته نخواهند شد، گفت: کسانی که تصور می کنند که با رئیس ‌جمهور شدن بایدن او می ‌تواند از ژانویه به دفتر بیاید و از روز دوم یا سوم ژانویه تحریم‌ ها برداشته می ‌شوند، متوجه می ‌شوند که چنین چیزی اگر بایدن می ‌خواست هم امکان پذیر نبود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
رئیس آژانس اتمی خواستار دیپلماسی برای حفظ برجام شد

آبرامز افزود: آمریکا ساختار تحریمی جامعی دارد که برای مدتی باقی خواهد ماند. در برخی از موارد، ما تحریم ‌ها را ذیل اختیارات ضد تروریسم قرار داده ‌ایم. برای برداشتن این تحریم ‌ها لازم است بگوییم که ایران از تروریسم حمایت نمی ‌کند. چگونه این روند را معکوس می‌ کنید؟ نه نمی ‌توانید این کار را انجام دهید.

این نماینده تاکید کرد: امیدوارم همگی از برجام درس گرفته‌ باشند که تنها انعقاد نوعی توافق هسته‌ای با ایران کافی نیست چراکه دیدیم زمانی که ایران کلی پول دریافت کرد پس از برجام بودجه نظامی اش جهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: هر توافقی باید شامل رفتار منطقه‌ ای ایران و برنامه موشک ‌های بالیستیک ایران شود.

نماینده آمریکا در امور ایران همچنین مدعی شد که بندهایی در برجام که قرار است بین سال‌ های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۱ منقضی شوند "بسیار کوتاه بوده ‌اند و در هر توافق جدیدی این محدودیت‌ ها باید برای سالیان بیشتری ادامه پیدا کنند".

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن در صورت به روی کار آمدن از آنچه که "اهرم فشاری که حال آمریکا علیه نظام در اختیار دارد" استفاده کند.

این مقام آمریکایی مدعی شد در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایران به پای میز مذاکره خواهد آمد. وی در اینباره گفت: نظام ایران با چالش‌های عظیمی مواجه است و ارزش ریال درحال افت است.

آبرامز مدعی شد که ایران چهار سال دیگر نمی ‌تواند این نظام تحریمی آمریکا را تحمل کند و باید به مذاکره بپردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала