مدودف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم گیری سریع نیاز دارد

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم گیری سریع نیاز دارد
مدودف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم گیری سریع نیاز دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری مدودف ، معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد موضوع تمدید پیمان استارت نو نیاز به تصمیم گیری فوری دارد و طرف روسی مواضع خود را در این مورد تدوین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مدودف در مقاله ای که در وب سایت کانال تلویزیونی RT منتشر شد ، نوشت : "همچنین موضوع تمدید پیمان اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک (استارت نو ) نیز به یک تصمیم گیری سریع نیاز دارد. ما مواضع خود را در مورد تمدید این سند مهم تدوین و فورمولبندی کرده ایم".

16 اکتبر ، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، پیشنهاد کرد پیمان کنونی استارت نو بدون هیچ گونه قید و شرطی برای یک سال تمدید شود. وزارت امور خارجه روسیه 20 اکتبر اعلام کرد که مسکو پیشنهاد می کند پیمان استارت را یک سال تمدید کند و در عین حال آماده است ، همراه با ایالات متحده ، تعهد سیاسی برای عدم افزایش تعداد کلاهک های هسته ای طرفین در  این دوره را بر عهده خود بگیرد اما ،به شرطی که تصمیم گیری در مورد چنین "انجمادی" با هیچگونه  مطالبه دیگری از طرف ایالات متحده همراه نباشد.

 پوتین: سلاح های جدید روسیه در پاسخ به خروج امریکا از پیمان استارت نو است  - اسپوتنیک ایران
پوتین: سلاح های جدید روسیه در پاسخ به خروج امریکا از پیمان استارت نو است

پیمان استارت نو در سال ۲۰۱۰ بین دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در ۵ فوریه سال ۲۰۱۱ اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از ۷۰۰ فروند بیشتر باشد. همچنین حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف ۱۵۵۰ تعیین شده است.

چندی پیش ایالات متحده اعلام کرده بود که به فکر تمدید پیمان استارت نو با روسیه است که اعتبار آن در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، اما آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنند که این پیمان به طیف گسترده تری از سلاح های جدید تعمیم یافته  و همچنین چین به آن بپیوندد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала