حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند
حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم پدافند هوایی ارتش روسیه یاد گرفته است که موشک های هایپرسونیک را چگونه سرنگون کند.

به گزارش اسپوتنیک، آزمایشات سامانه موشکی ضدهوایی اس 300 وی 4 در سال 2020  نشان داد که این سامانه حتی قادر به انهدام موشک های عملیاتی - تاکتیکی و هایپرسونیک است.

این دستاورد مهم به لطف استفاده مهمات جدید حاصل شده است که خودشان نیز می توانند با سرعت چندین برابر سرعت صوت پرواز کرده و اهداف واقع در فاصله تا 400 کیلومتری را  مورد اصابت قرار دهند.

رزمایش اس-400 در آستاراخان+ویدیو - اسپوتنیک ایران
رزمایش اس-400 در آستاراخان+ویدیو

سامانه موشکی ضدهوایی اس 300 وی 4 در سال 2014 فعال شد. این سیستم بهبود یافته که کاملاً به صورت "دیجیتال" کار می کند ، قادر است به طور همزمان 24 هدف آیرودینامیکی ، از جمله اجسام رادارگریز یا 16 موشک بالستیک را هدف گیری کند. خاطرنشان می شود که روند مدرنیزاسیون  اس 300 وی 4 ادامه خواهد یافت.

10 اکتبر اطلاع حاصل  شد که وزارت دفاع تصمیم گرفته سامانه های موشکی اس 300 و اس 400 را تکامل دهد. پرتابگرهای این سامانه ها پس از تکمیل  می توانند اهداف را بطور همزمان هم با موشک های دوربرد و هم موشک های کوتاه برد مورد اصابت قرار دهند. انتخاب موشک مطابق با شرایط تاکتیکی خواهد بود. توضیح داده شد كه استفاده از چنین سیستمی برای هدر نرفتن مهمات گران قیمت برای  اهداف كم اهمیت تر ، مورد نیاز است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала