ارمنستان سخنان علی اف درباره کنترل مرز با ایران در قره باغ را تکذیب کرد

© Sputnik / Asatur Esayanzارمنستان سخنان علی اف درباره کنترل مرز با ایران در قره باغ را تکذیب کرد
ارمنستان سخنان علی اف درباره کنترل مرز با ایران در قره باغ را تکذیب کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده وزارت دفاع ارمنستان اعلام داشت: اگر در بعضی از مناطق باریک نیروهای آذربایجان رود ارس را ببینند، این به معنای کنترل کامل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون هوانسیان نماینده وزارت دفاع ارمنستان، اظهارات الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، در مورد کنترل کامل بخشی از مرز با ایران در جنوب قره باغ را تکذیب کرد.

علی‌اف: مرز آذربایجان و ایران کاملا در کنترل ما است - اسپوتنیک ایران
علی‌اف: مرز آذربایجان و ایران کاملا در کنترل ما است

روز پنجشنبه، علی اف گفت که نیروهای مسلح آذربایجان کنترل کامل مرزهای آذربایجان و ایران در جنوب قره باغ را به دست گرفتند.

نماینده وزارت دفاع ارمنستان نبردهای سرسختانه در تمام طول این مرز در جریان است و نمی توان صحبت از کنترل کامل داشت. اگر در بعضی از مناطق باریک نیروهایشان رود ارس را ببینند، این به معنای کنترل کامل نیست.

جنگ در خط تماس در قره باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به شروع درگیری متهم می کنند، در قره باغ آنها از بمباران توپخانه ای شهرک های مسالمت آمیز جمهوری خودخوانده از جمله پایتخت آن استپاناکرت خبر می دهند.

ارمنستان با ادعا اینکه آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند، حکومت نظامی و برای اولین بار بسیج عمومی اعلام کرده است.

بسیج جزئی و تا حدی حکومت نظامی در آذربایجان وضع شد. رهبران روسیه، ایالات متحده و فرانسه طرف های درگیر را به توقف درگیری و شروع مذاکرات بدون پیش شرط فراخواندند.

در تاریخ ۹ اکتبر، وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه وارد مسکو شدند و بیش از ۱۰ ساعت با همتای روس خود گفتگو کردند.

در نتیجه، ایروان و باکو توافق کردند که از ظهر ۱۰ اکتبر آتش بس در قره باغ را متوقف کنند، اسرا و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند و همچنین در مورد جزئیات خاص آتش بس توافق کنند.

با این حال، در همان روز، طرفین شروع به متهم کردن یکدیگر به نقض آتش بس کردند. دومین تلاش برای سازماندهی آتش بس انسانی در شب ۱۸ اکتبر انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала