ارمنستان: از هر گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم

© Photo / Facebook / Screenshot / ارمنستان: از هر گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم
ارمنستان: از هر گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت که کشورش از هر گام سازنده ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در گفت‌وگو با "روزنامه ایران" اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه دارای نقش و جایگاه اساسی است و البته این نقش در حال حاضر می‌تواند معطوف به توقف عملیات نظامی شود. ما از هر گام سازنده ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه استقبال می‌کنیم.

سقوط پهپاد جنگ قره باغ در خاک ایران - اسپوتنیک ایران
سقوط پهپاد جنگ قره باغ در خاک ایران

نخست وزیر ارمنستان بیان داشت: جمهوری‌آذربایجان به‌طور گسترده از پهپادهای اسرائیلی استفاده می‌کند و همین واقعیت گواه آن است که قدرت‌های خارجی از طرق مختلف در حال مداخله در منطقه هستند. جز نقش رؤسای گروه مینسک، هیچ مداخله خارجی مورد تأیید نیست. گرچه رؤسای مینسک هم نمی‌توانند در تحولات فعلی ایفای نقش کنند و به همین دلیل شرایط این‌گونه است. گرچه آنها بیانیه‌هایی صادر و مواضعی اتخاذ می‌کنند اما توان اثربخشی بر تحولات را ندارند.

پاشینیان تصریح کرد: به وضوح قابل مشاهده است که ترکیه دائم در تلاش است تا آتش‌بس برقرار نشود چون اهداف ترکیه بسیار گسترده است. مسأله ترکیه نه فقط قره‌باغ بلکه حضور در منطقه قفقاز جنوبی است و من باید تأکید کنم این سیاست احیای امپراطوری است که ترکیه درصدد گسترش نفوذ خود به سمت شرق، شمال، جنوب و جنوب شرقی قره‌باغ است که این سیاست تأثیر مستقیمی بر همه کشورهای منطقه می‌گذارد و کشورها باید این واقعیت را در نظر بگیرند و موضع خود را در قبال این رویکرد مشخص کنند.

این دیپلمات ارمنی در خصوص اصابت چندین باره خمپاره‌ درگیری‌های قره‌باغ به خاک ایران و ورود  پهپاد به آسمان این کشور بیان داشت: اگر از طرف ارمنی چنین اتفاقی افتاده و تأیید شده باشد من به خاطر آن بسیار متأسفم. البته من اطلاعات دقیقی در این باره ندارم اما می‌توانم اطمینان دهم که طرف ارمنی هرگونه تلاشی می‌کند تا به کشور دوست خود ایران هیچ آسیبی وارد نشود و چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала