وزیر صنعت: خودرو در ایران باید از انحصار خارج شود

© Photo / IRNAوزیر صنعت: خودرو در ایران باید از انحصار خارج شود
وزیر صنعت: خودرو در ایران باید از انحصار خارج شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر صنعت، معدن و تجارت: در آینده ‌ای نزدیک طرح مشترک دولت و مجلس در حوزه خودرو را مطرح می ‌کنیم، انشالله که با این طرح وضع نابسامان بازار خودرو بهتر شود.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رزم‌ حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت تولیدات خودرویی کشور، اظهار داشت: باید شرایط برای عبور از انحصار دو شرکت بزرگ خودروسازی و افزایش تولیدات با هدف رقابت پذیری محصولات خودرویی در سطح بازار فراهم شود.

​رزم حسینی افزود: اولویت نخست وزارتخانه، حمایت ویژه واحدهای توانمند و افزایش تولیدات رقابتی در حوزه خودرو کشور است و تقویت شرکت‌ هایی که توانمندی لازم در این عرصه را دارند در دستور کار است تا بتوان انحصار موجود را از بین برد.

وی در ادامه گفت: کارگروه مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و به زودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهیم کرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به اهداف تعیین شده در طرح مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو ، جای امیدواری است که وضعیت بازار خودرو بهبود یابد و از این وضعیت نابسامان موجود عبور کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به علاقه ‌مندی مردم برای سرمایه‌ گذاری در خودرو به عنوان یک کالای مصرفی بادوام، ضرورت دارد این محصول مهم با استراتژی مشخصی در میزان تولیدات و کیفیت، عرضه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала