واکنش کاربران به کسر جریمه از یارانه بعلت عدم استفاده از ماسک +عکس، ویدئو

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی
مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کسر جریمه ۵۰ هزار تومانی ماسک نزدن از یارانه ۴۵ هزار تومانی با انتقادات کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران در یک برنامه تلویزیونی مصوبه جریمه افراد فاقد ماسک را مطرح کرد و گفت: «استفاده از ماسک فعلا در استان تهران اجباری شده است و در صورتی که مردم از ماسک استفاده نکنند، هر فرد ۵۰ هزار تومان جریمه می‌‌شود. افرادی که به کرونا مبتلا هستند و قرنطینه نمی‌‌شوند پیش‌‌بینی شده است که از طریق سامانه "ماسک" در قرنطینه قرار بگیرند و اگر تخلف کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌‌شوند.»

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

وی در ادامه عنوان کرد: «امکان جریمه افرادی که در کوچه و خیابان ماسک نمی‌زنند را نداریم فعلا فقط در مکان‌های شلوغ مانند مترو و پاساژها و مراکز خرید متخلفان جریمه می‌شوند جریمه نقدی در خیابان هم نداریم با استفاده از کد ملی و تصاویر با کیفیت کارت ملی خواهد بود که در صورت عدم پرداخت دو هفته‌ای، از یارانه آنها کسر خواهد شد.»

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

با مطرح شدن و در نظر گرفتن جریمه نقدی برای افرادی که در سطح شهر تهران از ماسک استفاده نمی‌کنند و کسر مبلغ جریمه از یارانه در صورت عدم پرداخت در مدت دو هفته موجی از واکنش‌های کاربران در فضای مجازی به راه افتاد. بسیاری از کاربرانی که عنوان می‌کنند موافق اجبار و جریمه کردن افرادی هستند که از ماسک زدن سرباز می‌زنند و سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، معتقدند می‌بایست این دستور چند ماه پیش اجرا می‌شد تا تعداد مبتلایان و جانباختگان کمتر از این بود و با این اتفاق کمکی به کادر درمان می‌شد.

View this post on Instagram

A post shared by جذاب‌ترین حاشیه‌های تلویزیون (@simabeen) on

این کاربران همچنین عنوان می‌کنند بسیار جای تاسف دارد که یارانه یک دلار و پنجاه سنت دولت کفاف تصمیماتش را هم نمی‌دهد و بر این باورند برداشت از حساب شهروندان به بهانه جریمه ماسک نزدن ترفند جدیدی برای جبران کسری بودجه دولت می‌باشد. آنها معتقدند دولت باید ماسک را رایگان کند یا با قیمت پایین‌تر در اختیار مردم قرار دهد سپس جریمه کند.

برخی از کاربران نیز با کنایه عنوان می‌کنند شرایط زندگی یک ایرانی وقتی یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی که بسیاری نیز آن را دریافت نمی‌کنند، ضمانت وام کرونا و منبع اخذ جریمه ماسک نزدن می‌شود را می‌توان درک کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала