گزارش و تحلیل

آیا باور می کردید عرب ها و اسرائیل اینقدر عاشق و معشوق باشند؟

© REUTERS / CHRISTOPHER PIKEآیا باور می کردید عرب ها و اسرائیل اینقدر عاشق و معشوق باشند؟
آیا باور می کردید عرب ها و اسرائیل اینقدر عاشق و معشوق باشند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بحث آشتی کنون رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و اسرائیل یک طرف بحث هول شدن اماراتی ها و بحرینی ها در پریدن در آغوش اسرائیلی ها یک طرف دیگر.

اسپوتنیک - علیرغم اینکه عرب های حوزه خلیج فارس طی دهه های اخیر مدعی بودند که حامی عرب های فلسطینی و آزادی قدس به عنوان یک جریان اسلامی و عربی هستند اما سرعت صمیمی سازی رابطه برخی از آنها با اسرائیل نشان از آن دارد که اینها سالها با هم رابطه عاشقانه مخفی داشتند و حال دیگر نمی دانند چگونه می خواهند این رابطه را بر ملا کنند.

امضای توافق اعراب و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
امضای توافق های مربوط به پروازهای هوایی، علوم و سرمایه گذاری بین اسرئیل و امارات

یعنی سر سپردگی آنها به اسرائیل و آمریکا بسیار بیش از این حرف ها و حتی تصورها بوده و هست.

در ابتدا اماراتی ها اظهار داشتند که به شرط توقف اشغال بقیه سرزمین های فلسطینی ها حاضر شده اند رابطه خود را با اسرائیل عادی سازی کنند.

اما روندی که ملاحظه می شود به مراتب از عادی سازی بالاتر است و اینها به سمت صمیمی سازی روابط پیش رفته اند.

به عنوان مثال ماجرای لغو روادید فی ما بین امارات و اسرائیل خود یکی از این نکات است که نشان می دهد چه قدر دو طرف از قبل رابطه صمیمی پشت پرده داشته اند که به این سرعت حاضر به لغو روادید می باشند.

آیا به یاد دارید وقتی که برخی کارشناسان در تحلیل های خود در باره وجود این روابط میان حاکمان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و اسرائیل صحبت می کردند چه قدر مورد هجمه قرار می گرفتند که چرا به اینها تهمت می زنید؟

توافقنامه رژیم بدون ویزا بین اسرائیل و امارات - اسپوتنیک ایران
توافقنامه رژیم بدون ویزا بین اسرائیل و امارات

مصر بیش از چهل سال است که توافق صلح با اسرائیل به امضا رسانده اما هنوز حاضر نشده توافق لغو روادید میان شهروندان اسرائیل و مصر را امضا کند و تا به حال یک اسرائیلی جرات ندارد در خیابان های قاهره قدم بزند و بگوید من اسرائیلی هستم.

و علیرغم اینکه شهروندان مصری بدون هیچ مشکلی می توانند به تل آویو و یا قدس سفر کنند اما هنوز که هنوز است شهروندان مصری حاضر نیستند به اسرائیل سفر کنند و یا از درب اسرائیلی وارد قدس و اگر هم بخواهند وارد قدس شوند از درب فلسطینی وارد می شوند تا حمایت خود از مردم فلسطین را به این شکل نمایش دهند.

زمانی که بسیاری به انور السادات خورده می گرفتند که چرا حاضر شد با اسرائیلی ها توافق صلح امضا کند وی جمله ای را بیان کرد که بسیاری نادیده گرفتند ولی امروز معلوم شد صحیح بوده است.

وی گفت :"ارتش مصر در جنگ ها با اسرائیل از دشمن روبرو شکست نخورد بلکه از دشمن پشت جبهه شکست خورد و این توافق صلح برای قطع کردن راه دشمنان پشت جبهه است".

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران
هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به امارات و بحرین

منظور وی نیز برخی حاکمان کشورهای عرب بود که مدعی همراهی با دیگر اعراب بودند اما در واقع نفوذی بودند و در حال خیانت به آرمان های اعراب و مسلمانان بودند.

در ماجرای جنگ موسوم به جنگ شش روزه همین ها بودند که همه اطلاعات ارتش های عربی را به اسرائیلی ها منتقل کردند و موجب آن شدند که اسرائیلی ها به راحتی بتوانند نیروی هوایی مصر و سوریه  و دفاع های آنها را پیش از جنگ نابود کنند و در جنگ پیروز شوند.

اطلاعات دقیق از محل تجمع نیروهای اعراب و زمان حمله و ... توسط همین ها به اسرائیلی ها منتقل شد.

جالب اینکه همین ها وقتی که مصر توافق صلح با اسرائیل را امضا کرد تصمیم گرفتند مصر را از جامعه عرب اخراج کنند چون مدعی بودند مصر به آرمان های اعراب و مسلمانان خیانت کرده.

وقتی بعضی وقت ها از ستون پنجم دشمن صحبت می کنیم منظور همینها هستند که در ظاهر مدعی حامی دو آتشه آرمان ها هستند اما در باطن عامل اصلی دشمن هستند.

تنش با ایران به ضرر خانه شیشه ای امارات - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تنش با ایران به ضرر خانه شیشه ای امارات

اسناد فاش شده از ویکیلیکس نشان می دهد در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب الله لبنان حکام این کشورها کمک های مالی آنچنانی به اسرائیل کردند تا بتواند مردم لبنان را بکشد و بعد اش اینها نقش اول در تخریب ایران در میان اعراب و مسلمانان را عهده دار شدند چون مطمئن بودند ایران بزرگترین سنگ در راه رسیدن آنها به معشوقشان می باشد.

البته شاید برای افرادی که شناخت چندانی از شرایط آنطرف ندارند مساله بسیار گنگ باشد اما اگر در ساختارهای سیستم های جاسوسی مخصوصا موساد (اسرائیل) و یا سیا (آمریکا) و یا ام آی ۶ (انگلیس) و... تحقیق هر چند سطحی کرده باشید متوجه می شوید که این سیستم های جاسوسی دهه ها برنامه ریزی می کنند که عاملین خود را در کشورهای دیگر به بالاترین جایگاه های سیاسی و اقتصادی و نظامی و حتی مذهبی برسانند و انواع و اقسام کمک ها را به آنها می کنند و حتی این افراد در ظاهر اظهار دشمنی با اینها را می کنند تا در نهایت اهداف این مجامع جاسوسی را محقق کنند.

شاید هیچ کس باور نمی کرد یاسر عرفات معروف به ابو عمار روزی بخواهد دست در دست اسحاق رابین بفشارد، اما همین هم شد و ابو عمار هم زمانی که دست رابین را گرفت همان جمله سادات را بیان کرد چون یقین پیدا کرده بود خیانت از درون است.

آنچه مشخص است بسیاری از این عوامل کم کم مجبور خواهند بود سرسپردگی خود را علنی کنند و اگر به زودی شاهد آن بودیم که برخی مدعیان پر و پا قرص دشمنی با اسرائیل روابط عاشقانه خود با اسرائیل را علنی کنند نباید شوکه بشویم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала