ایالات متحده و روسیه به توافق نامه کنترل تسلیحاتی نزدیک می شوند

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر ایالات متحده و روسیه به توافق نامه کنترل تسلیحاتی نزدیک می شوند
ایالات متحده و روسیه به توافق نامه کنترل تسلیحاتی نزدیک می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبع ارشد در دولت آمریکا: ما بسیار بسیار نزدیک به توافق درباره پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ارشد دولت آمریکا نوشت: ایالات متحده و روسیه درباره ثابت نگه داشتن شمار کلاهک های هسته ای هر دو طرف و تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) برای یک سال به توافق نزدیک می شوند.

وزارت امور خارجه روسیه قبلاً گفته بود كه روسیه، با ارائه پیشنهاد تمدید یک ساله پیمان استارت نو، آماده است كه همراه با ایالات متحده تعهدات خود را در مورد ثابت نگه داشتن شمار كلاهك های هسته ای انجام دهد.

این منبع گفت: "ما بسیار بسیار نزدیک به توافق هستیم. اکنون که روس ها توافق کردند شمار کلاهک ها را متوقف کنند، نمی دانم چرا ما نمی توانیم در روزهای آینده مسائل باقی مانده را حل کنیم."

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داده بود که پیمان کنونی استارت را بدون هیچ شرطی برای یک سال تمدید کند. وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد طرف روسی پاسخی رسمی از ایالات متحده به یادداشت مورخ 16 اکتبر دریافت نکرده است که پیشنهاد تمدید توافق برای یک سال را داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала