خبر خوش برای بازنشستگان سمنانی

© Photo / IRNA/Iman Maleki خبر خوش برای بازنشستگان سمنانی
خبر خوش برای بازنشستگان سمنانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ایران برای ارتقای سطح معیشت بازنشستگان، طرح همسان سازی حقوق بازنشتگان را اجرا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: باانجام همسازی سازی حقوق بازنشستگان و افزایش دریافتی این افراد، ماهانه 100 میلیارد تومان مستمری به 20 هزار بازنشسته استان سمنان پرداخت می شود. اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشتگان برای ارتقای سطح معیشت بازنشستگان اقدامی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر از سوی دولت است.

Teheran (Iran) - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا فقط عزرائیل باید برخی را بازنشسته کند؟

وی ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر بهبود وضعیت رفاهی بازنشستگان به واسطه ی تکریم بازنشستگان و توجه به امور آنان تاثیر مطلوبی در اصلاح نظام اداری کشور از بعد فرهنگی و همچنین استقبال از بازنشستگی در موعد خود خواهد داشت.

پیشتر شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفته بود که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود 14 سال مورد تاکید کانون عالی بازنشستگان بود؛ با مشارکتی که میان سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان صورت گرفت، مدل معینی برای تحقق این مهم از مرداد ماه اجرایی شد، بنابراین همسان‌سازی حقوق در پرداخت افرادی که بیش از 30 تا 35 سال در فعالیت‌های گوناگون تولیدی خدمت کرده اما از حداقل‌های مزد برخوردار بودند، در مرداد ماه شاهد بودیم. با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری اقدامات اولیه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری صورت گرفته و امید است، در مهر ماه احکام مربوط به این بخش صادر شود، به گونه‌ای که حداقل پرداختی به بازنشستگان پس از همسان‌سازی حقوق کمتر تنها 10 درصد از حقوق شاغلان همانند باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала