واکنش کرملین به تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کرملین بیان داشت: شورای اتحادیه اروپا روابط با کشور ما را با چنین اقدامی خدشه‌ دار کرده است. مسکو قطعاً وضعیت را بررسی و بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اظهار کرد: کرملین از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه چندین مقام روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی ابراز تاسف می ‌کند؛ این تصمیم نشان ‌دهنده عدم وجود منطق است.

اعلام تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
اعلام تحریم‌ های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

پسکوف در ادامه افزود: در نهایت تاسف ما، این گامی آگاهانه و غیردوستانه در قبال روسیه است. شورای اتحادیه اروپا روابط با کشور ما را با چنین اقدامی خدشه‌ دار کرده است. مسکو قطعاً وضعیت را بررسی و بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد.

اتحادیه اروپا شش مقام روس را در ارتباط با مسمویت ادعایی الکسی ناوالنی، مخالف دولت روسیه مورد تحریم قرار داد. در فهرست منتشر شده در مجله رسمی این بلوک، نام مقامات بلندپایه روسیه دیده می ‌شود.

در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا که از پانزدهم اکتبر، امروز اجرایی می‌شود، نام آندری یارین رئیس اداره سیاست داخلی رئیس جمهور روسیه، سرگئی کرینکو معاون نخست اداره امور رئيس جمهور روسیه، الکساندر بورتنیکف مدیر سرویس امنیتی فدرال روسیه و دو معاون وزیر دفاع پاول پوپوف و الکسی کریووروچکو دیده می ‌شود.

بنابراین تحریم ‌ها، افراد مذکور از سفر به کشورهای عضو این اتحادیه منع شده و دارایی‌ هایشان در بانک‌ های اروپایی مسدود می ‌گردد.

یک موسسه تحقیقاتی دولتی روسیه (پژوهشگاه دولتی شیمی و فناوری آلی) هم در همین خصوص تحریم شده است. مشاغل اتحادیه اروپا از هر گونه ارتباط با این موسسه منع شده‌ اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала