آغاز آزمایشات واکسن روسی علیه کرونا در ونزوئلا

© Photo / RDIFآغاز آزمایشات واکسن روسی علیه کرونا در ونزوئلا
آغاز آزمایشات واکسن روسی علیه کرونا در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد این کشور آزمایشات واکسن روسی Sputnik V علیه نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مادورو گفت: "واکسن روسی در حال حاضر در ونزوئلا است ، آزمایشات آن آغاز شده است"  و خاطرنشان ساخت  2000 داوطلب در آزمایش واکسن Sputnik V شرکت دارند.

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد  واکسن چینی کرونا نیز به کشور وی تحویل داده خواهد شد.وبه محض تکمیل آزمایشات این دو واکسن و پس از تأیید سازمان بهداشت جهانی ، واکسیناسیون کل مردم  ونزوئلا آغاز می شود.

مادورو افزود: "من فکر می کنم که این کار در آوریل سال آینده آغاز شود ... اگر زودتر باشد  ، بهتر خواهد بود ."

واکنش داوطلبین به آزمایش واکسن ضد کرونای روسی مرکز «وکتور»  - اسپوتنیک ایران
ولادیمیر پوتین از ثبت دومین واکسن روسی علیه کرونا با نام "اپی واک کرونا" خبر داد

زودتر از همه ، در ونزوئلا ، کارکنان سیستم مراقبت های بهداشتی و نظام آموزش و پرورش  و همچنین افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن دارند ، واکسینه می شوند.

پیش از این مادورو گفته بود که پسر و خواهرش در آزمایشات بالینی واکسن شرکت خواهند کرد ، وی خود نیز  هنگام واکسیناسیون دسته جمعی واکسینه خواهد شد.

وزارت بهداشت روسیه در ماه اوت سال جاری اولین واکسن ضد کرونا در جهان را ثبت کرد. این واکسن توسط مرکز تحقیقات علمی گامالیا با همکاری صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تهیه شده است. نام این واکسن «اسپوتنیک وی» است. در مسکو تحقیقات بالینی واکسن از ۷ سپتامبر آغاز شد و ۹ سپتامبر اولین داوطلبین واکسینه شدند. در کل در این تحقیقات ۴۰ هزار داوطلب حضور دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала