تاثیرات کلیپ خنده دار بر زندگی شما

CC0 / Pixabay / تاثیرات کلیپ خنده دار بر زندگی شما
تاثیرات کلیپ خنده دار بر زندگی شما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقمند به فیلم خنده دار و کلیپ خنده دار هستید حتما از دیدن موضوعات کمدی به وجد می آیید.

همانطور که می دانید کمدی یکی از بخش های تفکیک ناپذیر سینما است که در چندین دهه گذشته شاهد محبوبیت روزافزون آن در میان مردم بوده ایم.اگرچه کمدی ژانر کاملا متفاوت و منحصر به فرد است اما کماکان شاهد حضور این سبک و تلفیق آن با آثار دیگری همچون درام، ترسناک، علمی تخیلی و... هستیم. سوال اینجا است که چرا با وجود اینکه این آثار توانسته نظر و رضایت منتقدان سینما را به خود جلب کند بازهم از آن گریزانند؟پاسخ این سوال واضح است. زمانی که یک فیلم خنده دار بتوانند مخاطبان خود را بخنداند به قول منتقدین سینما این فیلم، یک اثر کاملا کارکرده است.به گونه ای که تمامی اشکالات ساختاری و قابل نقد را از بین می برد.

دیدن فیلم خنده دار و کمدی می تواند خستگی ناشی از یک روز پر استرس و کاری را از شما بکاهد و لذت خندیدن و شاد بودن را به شما هدیه دهد. اگر سری به رسانه های اجتماعی زده باشید حتما انواع فیلم ها و گیف های خنده دار را دیده اید و ازدیاد این فیلم ها نشان دهنده ی توجه و علاقه ی عموم به سبک طنز می باشد. در زیر بیشتر با ساختار و محتوای کلیپ های خنده دار آشنا می شویم.

محتوای جذاب کلیپ خنده دار

در سینمای ایران سالانه گونه های متنوعی از فیلم خنده دار تولید می شود. محتوای این کلیپ های جذاب و دیدنی موضوعاتی پیرامون ورزش، حیوانات، اتفاقات روزمره فردی، اتفاقات سطح شهر و هر آنچه که بتواند خنده را بر لب شما بیاورد، در بر می گیرد و سیل عظیمی از مخاطبان را به سمت سینما می کشاند.اگر نگاهی به سرنوشت این دسته از آثار کمدی در تاریخ سینمای ایران بیندازیم متوجه می شویم که همواره فیلم های خنده دار موفق، در گیشه سینماها بیشترین طرفداران را به خود اختصاص داده است. در واقع این نوع فیلم ها با سبک و سیاق منحصر به فرد خود در هر برهه ای از زمان که پخش شده اند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب داشته اند.ضمن آنکه تجربه ثابت کرده که یک فیلم کمدی پر بیننده و موفق نیازی به زمان نداشته و همیشه با دیدن آن می توان لذت برد.

کلیپ خنده دار به چندین شیوه ی مختلف مایه خندیدن و تفکر بیننده می شود این شیوه ها که شامل کمدی لفظی، کمدی بزن بکوب یا اسلپ استیک،کمدی دیوانه وار و کمدی تقلیدی می باشد که دیالوگ هر فیلم با توجه به نوع آن متفاوت اجرا می شود.مضمون فیلم خنده دار صرفا خندیدن و سرگرم کنندگی افراد نیست بلکه نشان دهنده ی یک مشکل اجتماعی، فردی و ... می باشد و هدف اصلی آن ایجاد تفکر در بیننده است. وقتی مشکلات در قالب طنز و در یک کلیپ طنز بیان می شود مخاطب به درک موضوع و گشتن به دنبال راه حل می پردازد. اگر به آثار چارلی چاپلین که مطمئنا همه شما دیده اید نگاهی بیندازیم خواهیم دید که چگونه طنز و شوخی در کنار فیلم به یک اثر ماندگار تبدیل شده است و با گذشت زمان هنوز هم از طرفداران این فیلم کاسته نشده است.

تاثیرات کلیپ خنده دار در جذب مخاطب

از همان دوران آغازین پیدایش سینما به عنوان صنعت نوظهور، فیلم هایی با مضامین کلیپ خنده دار بر روی پرده ظاهر گشتند.از این رو می توان آثار کمدی و فیلم خنده دار را به عنوان یکی از ژانرهای ابتدایی از محصولات سینما نامید.اگرچه تمامی آن ها به یک اندازه خنده دار و موفق نبوده و تنها شمار اندکی از آن ها توانست با گذر زمان کماکان محبوبیت خود را در میان مخاطبانش حفظ کند.چنین آثاری کم و بیش با جملات و شوخی های طنز گونه لقب بهترین کلیپ طنز را به خود اختصاص داده است. تاثیرات این دسته از فیلم ها در جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به هواداران همیشگی به قدری بالا است که به راحتی می توان قدیمی بودنشان را نادیده گرفت.اینجا است که یک کلیپ خنده دار موفق به انتخابی خاص مبدل می شود که می توان پس از سپری کردن یک روز پرتلاش و طولانی به تماشای آن نشست و از ته دل خندید.

متاسفانه در شبکه های اجتماعی کلیپ های بسیاری را با موضوع لودگی و بی ادبی منتشر می شود و عنوان فیلم خنده دار را بر روی آن می گذارند و متاسفانه فکر می کنند که هر چه از کلمات زشت و فحش در این کلیپ ها بیشتر استفاده کنند مخاطبان بیشتری جذب می کنند. اما در واقع اینگونه فیلم ها جایگاه چندانی پیدا نمی کنند و در ادبیات ایرانیان محتوای بی ادبانه منفور و زشت قلمداد می شود. بهتر است قبل از ساخت و انتشار یک کلیپ خنده دار ابتدا اطلاعات لازم در خصوص علم طنز و قوانین ساخت فیلم های کمدی بالا ببرید.

ویژگی های یک فیلم خنده دار موفق

از مهمترین ویژگی ها و حتی برتری های فیلم خنده دار نسبت به سایر سبک ها عامه پسند بودن سبک این فیلم ها می باشد. از ویژگی های مهمی که هنگام ساخت کلیپ خنده دار باید به آن دقت شود این است که بتوانید با لحن شوخی حرفای جدی را بزنید. از بیلی وایلدر کارگردان بزرگ تاریخ سینما نقل شده است که " اگر می خواهی به مردم حقیقت را بگویی یا با شوخی این کار را بکن یا تو را می کشند." سال های طولانی است که فیلم های خنده دار به یک ژانر و اثر غالب سینمای ایران مبدل گشته است. بدون شک یکی از راه های شناخت فرهنگ اجتماعی هر ملتی ارزیابی و بررسی احوالات سینمای آن است. در ایران هم ژانر کمدی بهترین متبلور ممکن از تولیدات سینمایی است که می تواند فرهنگ عامه این سرزمین را به نمایش بگذارد.اگرچه همیشه نیازی است برای پیش کشیدن بحث های جامعه شناسانه تمامی آثار را تحت عنوان کلیپ خنده دار مرور کنید.مطرح نمودن مجموعه ای از فیلم های خنده دار موفق هم می تواند پیشنهاد جذابی برای سرگرمی و دورهمی چند ساعته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала