ماندگاری ویروس کرونا روی پول های کاغذی و گوشی همراه

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماندگاری ویروس کرونا روی پول های کاغذی و گوشی همراه
ماندگاری ویروس کرونا روی پول های کاغذی و گوشی همراه
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدت زمانی که طی آن پول های کاغذی و گوشی های هوشمند می توانند کووید ۱۹ را منتقل کنند به دوز این ویروس، میزان اشعه ماوراء بنفش و خصوصیات محیط اطراف بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک دکتر و ویروس شناس آناتولی آلتشتین توضیح داد : در عین حال به طور معمول این مدت زمان تنها چند روز خواهد بود.

پیشتر Virology Journal تحقیقات دانشمندانی از مرکز استرالیایی آماده سازی برای مبارزه با بیماری منتشر کرده بود که طبق آن پول های کاغذی، سطوح لمسی گوشی، دستگیره های فلزی ممکن است ویروس کرونا را طی یک ماه روی خودشان حفظ کنند.

دکتر آلتشتین گفت: «باید توجه داشت که نتایج در افراد مختلف تفاوت های زیادی دارد. نتایج اولا بستگی به دوز ویروسی که روی شئ مانده، بستگی دارد. هرچه دوز بیشتر باشد به همان اندازه برای مدت زمان طولانی تری باقی می ماند. ضمنا بستگی به این دارد که در فضای تاریک بوده یا روشن. ویروس در نور ضعیف تر است، برای آنکه به اشعه ماوراء بنفش حساس است. ضمنا محیط نیز تاثیر بسزایی در ماندگاری ویروس روی اشیاء دارد.»

وی خاطر نشان کرد: « با گذشت چند روز دوز ویروس خیلی زیاد نیست و تهدیدی محسوب نمی شود. اما باید سطوح را تمیز کرده و پاک نمود. البته درخصوص پول این مسئله دشوار تر است.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала