هشدار دانشمندان درباره خطر شیوع بیماری های واگیر جدید در جهان

© Depositphotos.com / Spotmatikphotoهشدار دانشمندان درباره خطر شیوع بیماری واگیر جدید در جهان
هشدار دانشمندان درباره خطر شیوع بیماری واگیر جدید در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریكایی درباره تهدید جهانی جدید ناشی از شیوع سوپر باكتری ها هشدار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب توسط نشریه  Science Alert اطلاع داده شده است.

به گفته محققان ، هر ساله 700 هزار نفر در سراسر جهان قربانی یک نوع  بسیار مقاوم از باکتری ها می شوند. سازمان بهداشت جهانی اعتراف می کند که تا سال 2050 تعداد افراد مبتلا به میکروارگانیسم های مضر به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

رکورد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در ایران از آغاز شروع اپیدمی - اسپوتنیک ایران
رکورد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در ایران از آغاز شروع اپیدمی

دانشمندان بر این باورند که استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها ، درمان بسیاری از عفونت های باکتریایی از جمله سوزاک ، سل و سالمونلا را بسیار دشوار و گاه حتی غیرممکن ساخته است.

استفانی استراتدی ، استاد پزشکی در دانشگاه سان دیگو کالیفرنیا گفت که در شرایط همه گیری کرونا و استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها ، جهان می تواند سریعتر با یک اپیدمی جدید روبرو شود. وی گفت: "این یک بحران جهانی است و به دلیل شیوع همه گیر کووید 19 وضعیت بدتر می شود."

پیش از این تدروس آدهانوم قبریسوس ، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفته بود که شیوع امراض و بیماری های همه گیر بخشی از زندگی بشر است و کشورهای جهان باید خود را برای مقابله  بهتر با اپیدمی بزرگ بعدی آماده کنند. وی خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها از توسعه بخش مراقبت های بهداشتی خود غافل شده اند و این امر آمادگی آنها را برای مبارزه با همه گیر ناشی از نوع جدید ویروس کرونا (SARS-CoV-2 یا کووید 19) تحت تأثیر قرار داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала