علی اف: در قره باغ حالت طبیعی دیگر وجود ندارد

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف: در قره باغ حالت طبیعی دیگر وجود ندارد
علی اف: در قره باغ حالت طبیعی دیگر وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری آذربایجان اظهار داشت که "وضع موجود" در قره باغ کوهستانی دیگر وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان اظهار داشت که "وضع موجود" (حالت طبیعی) در قره باغ کوهستانی دیگر وجود ندارد.

به گفته علی اف، اگر در رایزنی های مسکو، زهراب مناتسکانیان، وزیر امور خارجه ارمنستان بگوید که "قره باغ ارمنستان است"، دیگر هیچ صحبتی در خصوص مذاکرات باکو و ایروان باقی نمی‌ماند.

علی اف: آذربایجان به هر طریقی سرزمینهای خود را باز خواهد گرداند - اسپوتنیک ایران
علی اف: آذربایجان به هر طریقی سرزمینهای خود را باز خواهد گرداند

علی اف خطاب به مردم آذربایجان گفت: "من در این باره صحبت کرده‌ام، هیچکس ما را مجبور نخواهد کرد."

مذاکرات میان سرگئی لاوروف، زهراب مناتساکانیان و جیحون بایراموف، وزرای امور خارجه روسیه، ارمنستان و آذربایجان درباره وضعیت قره باغ در مسکو در جریان است. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیپلمات‌های دو کشور را برای رایزنی به روسیه دعوت کرده بود. رئیس جمهور روسیه همچنین خواستار پایان درگیری و مبادله زندانیان و اجساد کشته شدگان میان طرفین شده بود.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала