اسد از قصد خود برای دیدار با پوتین خبر داد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر اسد از قصد خود برای دیدار با پوتین خبر داد
اسد از قصد خود برای دیدار با پوتین خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که قصد دارد در آینده با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد گفت اکنون تماس های مداوم بین دو رهبر از طریق تلفن برقرار است ، روسای جمهور سوریه و روسیه "هر زمان که اتفاقی بیفتد یا نیازی به مکالمه باشد" با یکدیگر تماس می گیرند.

رهبر سوریه خاطرنشان کرد: "البته ، ما به ارتباطات خود ادامه خواهیم داد و البته در آینده ملاقات نیز خواهیم کرد." وی در عین حال تصریح کرد که در آینده نزدیک ، به دلیل شیوع ویروس کرونا نباید در انتظار ملاقات حضوری دو رهبر بود. او در این رابطه همچنین وضعیت سیاسی سوریه را ذکر کرد.

واکنش رهبر سوریه نسبت به برنامه های ترامپ برای از بین بردن وی  - اسپوتنیک ایران
واکنش رهبر سوریه نسبت به برنامه های ترامپ برای از بین بردن وی

در ماه مه ، نشریه آمریکایی نیوزویک مقاله ای منتشر کرد مبنی بر اینکه پوتین از جنگ در سوریه خسته شده زیرا این جنگ بیش از حد طولانی شده و مسکو به دلیل بحران اقتصادی در شرایط  شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا نیاز به تمرکز بر مشکلات داخلی دارد. طوری که این نشریه می نویسد روسیه احتمالاً در آینده با نیاز به همکاری با کشورهای غربی در راستای سوریه روبرو خواهد شد.

در ماه آوریل ، تحلیلگران اسرائیلی از افزایش گویا نارضایتی پوتین از همتای سوری خود خبر دادند. از جمله افزایش مطالب منتشره در مورد فساد در سوریه ، بی کفایتی دولت اسد و اقدامات نامناسب دمشق در زمینه  اقتصاد خاطرنشان می شود .

رهبر روسیه 7 ژانویه از دمشق بازدید کرد. وی در جریان این بازدید از مقر فرماندهی ارتش روسیه در روسیه بازدید و در آنجا با بشار اسد دیدار کرد. در جریان مذاکرات رهبر روسیه در پایتخت سوریه ، اسد هنگام گفتگو با پوتین به زبان روسی روی آورد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала