گزارش و تحلیل

چه دمکرات باشد چه جمهوریخواه خصومت آمریکا نسبت به ایران تغییر نمی کند

© REUTERS / Brian Snyderچه دمکرات باشد چه جمهوریخواه خصومت آمریکا نسبت به ایران تغیر نمی کند
چه دمکرات باشد چه جمهوریخواه خصومت آمریکا نسبت به ایران تغیر نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امور بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در رابطه با احتمال تغییر رویکرد آمریکا نسبت به ایران در صورت تغییر رییس جمهوری صحبت کرد.

مهندس سامان نیازی ، معاون امور بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک در رابطه با احتمال تغییر رویکرد آمریکا نسبت به ایران در صورت تغییر رییس جمهوری آن اظهار داشت:

لیبرال دموکراسی در مناظرات انتخاباتی آمریکا با تنی عریان و بدون روتوش جلوه گری کرد.

ترامپ یا بایدن؟ ایران و سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ یا بایدن؟ ایران و سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات

آنچه در مناظره نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مشهود شد ، خالی بودن درون لیبرال دموکراسی از محتوا و ارزش واقعی انسانی و تنزل کردن ارزش‌های انسانی است، مکتبی که برای تفکیک و انتخاب در آن حیران می‌شوید ، در واقع متحیر از اینکه بایدن گزینه برتر است یا ترامپ؟؟

این کارشناس بین الملل افزود:

"چون در اساس و اصول تفاوتی مشاهده نمی شود برونداد درونی لیبرال دموکراسی که حقیقتا استثمار بدون عقلانیت اکثریت است، به رسا ترین حالت ممکن، خود را در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا معرفی کرد و در معرض ارزیابی و قضاوت قرار داد."

مهندس نیازی گفت: "مشخصا آنچه که مبرهن است، فقدان ارزشهای انسانی و اصول اخلاقی شایسته برای اداره و حکومت در این نظریه است، متاسفانه فاصله آن چه که تحت عنوان ارزش‌های لیبرال دموکراسی در مکتوبات و در مراکز علمی تعلیم می دهند با آنچه که در عمل و میدان در زادگاه این تفکر اتفاق می افتد فاصله‌ی معنادار دارد و این قدر متناقض هست که میتوان گفت لیبرال دموکراسی، صرفا ادعایی انتزاعی است و ابزاری برای حاکمیت و تحمیل هنجارهای خلاف اخلاق انسانی به ملت‌ها به منظور بهره‌برداری های صرفا مادی".

این فعال حقوق بشر افزود:"در واقع سطح سخیف مناظرات، فرصت مغتنمی برای اندیشمندان ایجاد کرد که نسبت به اداره‌ی دنیا و تعیین نقش های اثر گذار رهزنان اصول و ارزش‌های انسانی تامل و اقدام مقتضی انجام دهند".

وی اظهار داشت: "با توجه به خصومت ها و سیاست های استکباری آمریکا با ایران ، بعد از انقلاب اسلامی ، همیشه بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوری خواه و تفاوت هایشان بحث شده که اساسا در پیشگاه ملت بزرگ ایران ، انتخاب هرکدام هیچ تاثیری ندارد.

حتی در روش های خصمانه هیچ تفاوتی نیست و فقط تنها تفاوت ممکن است در زمان اجرای روش ها باشد.

ممکن است عده ای بگویند برجام در دولت دموکرات ها به نتیجه رسید ، اما این یک اشتباه اساسی است ، چرا که برجام آنطور که باید از طرف امریکا ضمانت نشد و معتقدیم این یک پازل آمریکایی بود ، داعش در زمان دموکرات ها ظهور کرد ، دانشمندان هسته ای ما در همین زمان دموکرات ها ترور شدند و تحریم های ناجوانمردانه ای که آن موقع هم برقرار بود".

به گفته مهندس نیازی:" خط تحریف ، اوباما را خوب‌تر و جو بایدن هم حزبی اش را هم بهتر برای جمهوری اسلامی ایران جا می‌زند.

اما واقعیت این است نقشه راه از اتاق فکر های آمریکایی برای ترامپ و بایدن و اوباما با یک رویکرد و هدف و استراتژی مشترک بیرون می آید، لیکن جلوه بیرونی آن تحت شخصیت این افراد و اتفاقا بخشی از نقشه فریب متفاوت است.

ترامپ، تحریم های زمان اوبامای مودب را تمدید کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала