دستگیری کلاهبردار جوان سایت دیوار +ویدئو، عکس

© Fotolia / Tomasz Zajdaحمله هکرهای آمریکایی به سایت رییس جمهور روسیه
حمله هکرهای آمریکایی به سایت رییس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جوان تحصیل کرده‌ی ایرانی که از طریق مهارتش از شهروندان در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال شکایت متعدد شهروندان ایرانی، جوانی ایرانی کلاهبردار که از طریق سایت دیوار طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد و خود را خریدار واقعی گوشی‌های موبایل، تبلت و لپ‌تاپ معرفی می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.

View this post on Instagram

A post shared by مصاحبه های خیابونی (@mosahebee) on

این فرد دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌نویسی کامپیوتر است که از طریق اسکایپ وقتی برای خرید در محل حاضر می‌شد با ارسال اس ام اس بانک جعلی و رمز یک بار مصرف، فروشنده را نسبت به انتقال وجه مطمئن می‌ساخت و کالا را از او دریافت می‌کرد. این جوان با این شگرد توانسته بود بسیاری را فریب دهد و بدون پرداخت پول به خواسته خود برسد.

View this post on Instagram

. یکی از روشهای کلاهبرداری که این روزها نظر مجرمین را به خود جذب نموده کلاهبرداری با عنوان بیعانه است به این معنا که شخص در سایتهایی مانند دیوار ،شیپور و دیگر مارکت ها اقدام به نشر آگهی برای فروش مثلا خودرو یا لوازم خانگی و غیره مینماید و پس از اینکه خریدار با شماره وی تماس گرفت، فروشنده با گفتن این موضوع که یکی دیگه هم متقاضی خریده و اگرشما قصد خرید دارید مبلغی را جهت بیعانه واریز کنید، با دادن شماره کارت از خریدار تقاضای واریز وجه میکند و پس از واریز دیگر کسی جوابگوی تلفن نیست. در اینجا اگر مبلغ واریزی رقم قابل توجهی باشد که فرد باید از طریق شکایت و اخذ دستور مقام قضایی پیگیر شود. گاهی هم مبلغ واریزی قابل توجه نبوده و قربانی از پیگیری آن منصرف میشود. لذا اکیدا توصیه می شود از پرداخت غیر حضوری به کارت بانکی افراد ناشناس جدا پرهیز نمایید و هر واریز مبلغی پس از شناسایی کامل افراد و اخذ رسید با درج عنوان پول پرداخت شده مثلا بیعانه صورت گیرد و جلوی چشمان شما به امضای فرد برسد. . . . #وکیل_پایه_یک_دادگستری #وکالت #کلاهبرداری #دیوار #وکیل_آنلاین #وکیل_طلاق #وکیل_کیفری #سایت_دیوار #وکیل

A post shared by وکیل پایه یک دادگستری (@hosein.abbasi.lawyer) on

بسیاری از کاربران از شگرد این جوان کم سن و سال شگفت‌زده شده‌اند و عنوان می‌کنند تا زمانی که فضای کار برای جوانان مهیا نباشد به وفور از این اتفاقات مشاهده خواهیم کرد. برخی از کاربران معتقدند این جوان با استعداد اگر در خارج از ایران زندگی می‌کرد یک فرد بسیار موفق می‌بود اما با نادیده گرفتن او در ایران، به کلاهبرداری از مردم روی آورده است.

View this post on Instagram

. #دیوار#کلاهبرداری

A post shared by صفحه اختصاصی❤️ شيــــــراز ❤️ (@shiraztagram) on

اما گروهی مخالف این نظر هستند و معتقدند یک برنامه‌نویس بیکار نمی‌ماند که از روی بیکاری چنین اقدامی انجام دهد و این فرد به دروغ عنوان می‌کند مدرک تحصیلی دارد. جمعی از کاربران نیز بر این باورند که این اتفاق از سادگی و بی‌دقتی مال باخته‌ها بوده است تا نبوغ این جوان، بنابراین باید مراقب پیامک‌های ساختگی باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала