وزیر کشور ایران: در صورت اصابت خمپاره به کشورمان تذکرات قوی تر می دهیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رحمانی فضلی وزیر کشور ایران اذعان داشت: برخی گلوله ها به صورت خمپاره به مناطقی از کشورمان اصابت کرده و از آنها خواستیم که این را کنترل کنند و اگر ادامه یابد تذکرات قوی ‌تری خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران، در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص قره‌ باغ که آیا در مرزهای کشورمان مشکل امنیتی داریم؟ بیان داشت: در شمال کشور، ما بین دو کشور اتفاقی افتاده است که از نظر وزارت کشور، امنیت داخلی ما از مرزها تا اقصی نقاط کشور اولویت بالایی دارد و هر منطقه مرزی ما جزئی از امنیت ملی ماست و نیروهای مسلح و انتظامی ما دقیق مناطق مرزی را کنترل می ‌کنند.

آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد - اسپوتنیک ایران
آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد

وزیر کشور در ادامه گفت: ما به کشورهای همجوار توصیه کردیم و تذکر دادیم که به هیچ وجه نا امنی، دخالت و هر اقدامی که بخواهد وضع امنیت مردم ما در آن مناطق را دچار خدشه کند را تحمل نمی‌کنیم و امیدواریم با رعایت قوانین و روند جاری اجرای قوانین بین ‌المللی که احترام به حاکمیت ملی و حقوق کشورها است این مسأله حل شود.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم با دقتی که خواهند کرد و با استقرار قوی و رصد خوبی که ما در مناطق مرزی داریم، در آن مناطق دچار ناامنی نباشیم. برخی گلوله ها به صورت خمپاره به مناطقی از کشورمان اصابت کرده و از آنها خواستیم که این را کنترل کنند و اگر ادامه یابد تذکرات قوی ‌تر خواهیم داد.

رحمانی فضلی در ادامه ضمن تشکر از مردم مناطق مرزی شمال کشور، تاکید کرد: از مردم خوب ‌مان در مناطق مرزی شمالی به ویژه استان‌ های آذری زبان به‌ خاطر همراهی در تقویت و حفظ امنیت کشور و همراهی با مسئولان در ابراز عواطف و احساسات تشکر می‌کنیم که عاقلانه و منطقی برخورد کردند.

وی افزود: در ابتدای جریان، برخی رسانه‌ های خارجی می ‌خواستند عواطف مردم را تحریک و تهییج کنند تا منجر به برخی تجمعات و خدای ناکرده تنش‌ها شود ولی از مردم های خوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و استان اردبیل و زنجان تشکر می‌کنیم که همه در حفظ و تقویت امنیت همراهی خوبی با شورای امنیت کشور داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала