شگرد جدید کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی +ویدئو

© Photo / IRNAنیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است
نیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس سایبری ایران به دانش‌آموزان و خانواده‌ها در رابطه با اینترنت رایگان هدیه دانش‌آموزی هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ مهدی دانش‌پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در یک گفتگو خبری خطاب به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان گفت: «پیام ۴۰ گیگ اینترنت رایگان هدیه دانش‌آموزی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است شگرد جدید کلاهبرداران است که کاربران را جهت دریافت اینترنت هدیه دانش‌آموزی به درگاه بانکی جعلی هدایت می‌کند. این درگاه بانکی بسیار شبیه درگاه اصلی است و صرفا با هدف دسترسی به اطلاعات بانکی افراد و جابجا کردن وجوهات طراحی شده است. بنابراین دانش‌آموزان و خانواده‌ها باید بسیار هوشیار باشند که فریب وعده کلاهبرداران اینترنتی را نخورند.»

بسیاری از کاربران از افزایش انواع سرقت در فضای مجازی و حقیقی صحبت ‌می‌کنند و دلیل این اتفاقات را گرانی‌ها، تورم، وضعیت اقتصادی و شرایط معیشتی سخت مردم در ایران می‌دانند. اما برخی از کابران معتقدند مجرمان سایبری همیشه در کمین هستند و افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌‌کنند باید نکات مهمی را که کارشناسان جهت در امان من از این شگردها توصیه می‌کنند جدی بگیرند.

View this post on Instagram

A post shared by مرودشت شهر عشق (@marvdasht_love_city) on

جمعی از کاربران آگاهی بخشی به مخاطبان از طریق آموزش در تلویزیون را بسیار موثر می‌دانند و معتقدند برای بستن راه این سبک از کلاهبرداری‌ها، آموزش و هوشیاری کاربران کافی است.

View this post on Instagram

A post shared by پایگاه خبری تحلیلی هم‌نوا (@hamnava2.ir) on

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала