معترضین در مرکز بیشکک موانع ایجاد می کنند+ویدئو

© Sputnik / Tabyldy Kadyrbekov /  مراجعه به بانک تصاویر معترضین در مرکز بیشکک موانع ایجاد می کنند+ویدئو
معترضین در مرکز بیشکک موانع ایجاد می کنند+ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگیری شدید با پلیس در سراسر مرکز بیشکک پایتخت قرقیزستان ادامه دارد. در برخی از مناطق بیشکک، نیروهای امنیتی در زیر هجوم معترضین عقب نشینی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه درگیری بین معترضان و پلیس در پایتخت قرقیزستان ادامه یافت، معترضین در خیابان های مرکزی در حال ایجاد موانع هستند. آنها همچنین یک کوکتل مولوتف را به سوی گروهی از مقامات امنیتی انداختند، فیلم این حادثه توسط اسپوتنیک قرقیزستان منتشر شده است.

این تصاویر نشان می دهد که چگونه یک کوکتل مولوتف که به سمت پلیس پرتاب می شود به تیر پست برخورد کرده و منفجر می شود؛ ماموران انتظامی آتش را خاموش می کنند.

 

درگیری شدید با پلیس در سراسر مرکز بیشکک پایتخت قرقیزستان ادامه دارد. در برخی از مناطق بیشکک، نیروهای امنیتی در زیر هجوم معترضین عقب نشینی می کنند. معترضین به چوب، اتصالات و تکه های سنگ مسلح شده اند. آنها اتومبیل های پلیس را تصرف می کنند، حداقل یکی از آنها سوخته است.

همچنین، در بعضی از نقاط، آنها شروع به ساختن حصار از سطل های زباله و تکه های حصار فلزی کردند که ظاهراً در بعضی از سایت های ساختمانی از زمین تکه پاره شده است. حقایقی از حمله به افرادی با لباس پلیس وجود دارد که در پراکنده کردن اعتراض نقش نداشته اند.

لازم به ذکر است که برعکس، برخی از معترضین در چنین مواردی از همکاران خود می خواهند که از خشونت غیر ضروری جلوگیری کرده و پلیس را در مقابل جمعیت محافظت کنند.

درگیری ها میان معترضان و پلیس از ۵ اکتبر در مرکز بیشکک آغاز شد. نیروهای امنیتی از نارنجک های فلش بنگ و گاز اشک آور استفاده کردند و همچنین از ماشین های آب کمک گرفتند.

وزارت امور داخله جمهوری قرقیزستان تأکید کرد که تصمیم به پراکنده کردن تجمع به دلیل اقدامات تهاجمی معترضان گرفته شده است.

در جریان درگیری ها دو افسر پلیس زخمی شدند. در میان معترضین، ۱۶ نفر زخمی شدند. به گزارش اسپوتنیک قرقیزستان، یکی از رهبران حزب آتا مکن و معاون ژانار آکایف از ناحیه پا زخمی شد.

روز گذشته انتخابات پارلمانی در قرقیزستان برگزار شد. میزان مشارکت ۵۶.۵ درصد بود. براساس نتایج اولیه، چهار حزب به پارلمان می روند: "بیریمدیک" طرفدار دولت با ۲۴,۵۲ درصد آرا و "مکنیم قرقیزستان" با ۲۳,۸۹ درصد، "قرقیزستان میانه رو" با ۸,۷۳ و بوتون قرقیزستان با ۷,۱۱ درصد مجوز ورود به پارلمان را دریافت کردند.

طرفداران احزابی که از آستانه ۷ درصد عبور نکردند، تخلفات انتخاباتی زیادی را گزارش کردند.

رئیس جمهور سورنبای ژینبکف اعتراف کرد که خرید رای در هنگام رای گیری به معضلی تبدیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала