خطیب‌زاده: ایران درباره جزایر خود از هیچکس اجازه نمیگیرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب‌زاده: ایران درباره جزایر خود از هیچکس اجازه نمیگیرد
خطیب‌زاده: ایران درباره جزایر خود از هیچکس اجازه نمیگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص موضع امارات درباره جزایر سه گانه این کشور و سخنان وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر نقض برجام از سوی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره موضع امارات متحد عربی درباره حاکمیت بر جزایر سه گانه ایران گفت: هر کشوری حتی هر چقدر هم خطا کند ما سعی بر رعایت حسن همسایگی می‌کنیم. امارات متحد غربی سال‌هاست که در مسیر غلط حرکت می‌کند. ایران درباره جزایر خود از هیچکس اجازه نمی‌گیرد.

پاسخ ایران به ادعای امارات بر جزایر سه گانه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پاسخ ایران به ادعای امارات بر جزایر سه گانه

وی ادامه داد: درباره روابط این کشور با رژیم صهیونیستی هم باید گفت که این رژیم در حال غرق شدن است و برای جلو گیری از آن سعی می‌کند چنگ به هر جایی بزند. امید داریم امارات متحد عربی به اشتباه خود پی برده و همراه رژیم صهیونیستی غرق نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درباره سخنان وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر نقض برجام از سوی ایران گفت: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی  از همان ابتدا مخالف هرگونه توافق هسته ای با ایران بودند پس حق اظهار نظر در این خصوص را ندارند.

وی درباره فعالیت‌های مخفیانه ریاض در عرصه هسته‌ای نیز گفت: عربستان سعودی در چارچوب NPT موظف به رعایت تعهداتش است. ما به دقت در حال بررسی تحولات مرتبط هستیم و به ریاض هم تذکر می‌دهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و اجازه دهد مسیرهای حقوقی و بین‌المللی در مورد فعالیت‌های بعضا پنهان و مخافیانه عربستان در مسئله هسته‌ای را پیگیری شود. به نهادهای بین‌المللی هم گفتیم عربستان را نسبت به فعالیت‌های خود پاسخگو کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала