یادداشت اعتراضی استاندار آذربایجان شرقی به وزارت خارجه ایران درباره خمپاره‌های جنگ قره باغ

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / یادداشت اعتراضی استاندار آذربایجان شرقی به وزارت خارجه ایران درباره خمپاره‌های جنگ قره باغ
یادداشت اعتراضی استاندار آذربایجان شرقی به وزارت خارجه ایران درباره خمپاره‌های جنگ قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی از پیگیری موضوع اصابت خمپاره‌های جنگ قره باغ به خداآفرین از طریق مجاری دیپلماتیک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه طی روزهای اخیر برخی از خمپاره‌های جنگ قره باغ به سمت اراضی مرزی خداآفرین برخورد کرده است، اظهار داشت: مرزبانی جمهوری اسلامی درباره عواقب اصابت خمپاره‌های جنگ قره‌باغ به مناطق روستایی خداآفرین به دو طرف درگیر جنگ تذکر داده است.

عواقب جنگ قره باغ: اصابت گلوله های خمپاره به نواحی مرزی ایران - اسپوتنیک ایران
عواقب جنگ قره باغ: اصابت گلوله های خمپاره به نواحی مرزی ایران

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی تصریح کرد: وضعیت تحت کنترل بوده ولی بابت اصابت خمپاره‌های جنگ قره باغ به زمین‌های کشاورزی خداآفرین تذکرهای لازم داده شده است.

راستگو افزود: استاندار آذربایجان شرقی اعتراض رسمی خود را در این خصوص طی یک یادداشت به وزارت امور خارجه اعلام کرده است و از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیر موضوع هستیم.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала