رونمایی از عروسکی عجیب در شبکه تلویزیون ایران با هدف انتقال مفاهیم روانشناسی +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آتش سوزی هنگام ضبط یک برنامه تلویزیونی در ایران + فیلم
آتش سوزی هنگام ضبط یک برنامه تلویزیونی در ایران + فیلم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یکی از شبکه های ایران از عروسکی با ظاهر کمی عجیب برای آموزش به کودکان استفاده شده است!

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه قرآن و معارف صدا و سیمای ایران، حضور یک عروسک با ظاهری نسبتا عجیب و البته کمی ترسناک در قالب یک برنامه به نام "خوشبخت" سبب شده است تا کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به آن واکنش نشان دهند. برخی معتقد بودند که این عروسک، چهره و طراحی خوبی برای یک برنامه تلویزیونی ندارد.

View this post on Instagram

A post shared by (Mahdi Nikkhah) مهدی نیکخواه (@mahdi_nikkhah_) on

پرویز امیری تهیه کننده این برنامه تلویزیونی، در پاسخ به واکنش های مطرح شده مغتقد است که این برنامه و عروسک های آن ندیده مورد انتقاد واقع شده است. وی عنوان کرده است که "برنامه خوشبخت یک برنامه صبح گاهی با هدف پرداختن به آسیب های حوزه خانواده است، پخش این برنامه از دی ماه 1398 شروع شد و هدفش تعلیم موضوعاتی است که ممکن است به آسیب در خانواده و از هم پاشیدن آن منجر شود. برای بخشی از برنامه که لازم بود مفاهیم در قالب نمایش به مخاطب ارائه شود و به عبارت دیگر مخاطب نمایش درمانی شود تا عبارت «ادب از که آموختی، از بی ادبان» محقق شود. به همین منظور عروسکهایی طراحی شدند تا با مطرح کردن نکات منفی در یک فضای کاریکاتورگونه، خانواده ها را به اتفاقاتی که در ناخودآگاهاشان و در روابط میان زوجین، میان پدر و فرزند یا مادر و فرزند ممکن است رخ دهد، آگاه و آنها را به سمت اصلاح هدایت کنند."

او همچنین معتقد است که شیوه های مختلف استفاده از عروسکهای ماپت در شبکه های تلویزیونی دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و این نوع استفاده یک نگاه خلاقانه به موضوعات است زیرا عروسک در این فضا یک کاریکاتور متحرک است و قرار نیست که زیبا باشند باید پیام و مفاهیم را به راحتی منتقل کنند. بر اساس صحبت های تهیه کننده این برنامه، هدف این برنامه تمسخر حجاب و پوشش نبوده بلکه موضوع کلی برنامه و نمایش عروسکی انتقاد از سبک زندگی خانواده ها و رفتارها درون خانواده در قالب طنز است.

View this post on Instagram

A post shared by خوشبخت (@khoshbakhttv) on

ظاهرا این عروسک به دلیل داشتن حجاب کامل با صورتی نازیبا مورد انتقاد بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

عده ای از کاربران عنوان کردند که کاش بعضی‌ها کلاً هیچ کاری برای کودک و نوجوان و حجاب و اعتقادات نمی‌کردند چرا که تلاش آنان نتایج برعکس دارد. دسته ای از کاربران با نگاه طنزگونه عنوان کردند که در ساخت این عروسک تقارن، تناسب و زیبایی غوغا می کند و آنها را یاد شخصیت جوکر می اندازد اما از نوع مونث آن. در مقابل عده ای از کاربران معتقدند که این عروسک برای برنامه روانشناسی بزرگسالان به نام برنامه خوشبخت طراحی شده و شوهر این خانم نیز عروسک و از این خانم طراحی خنده دارتری دارد. این خانم نقش یک زن غرغرو را دارد که با شوهرش مدام درگیر هستند. به گفته این دسته از کاربران، اگر یک خانم زیبا به جای این عروسک می گذاشتند باعث تبلیغ و تایید رفتارهای ناشایست آن زن با همسرش می شد، بنابراین ایرادی به تهیه کننده این برنامه نیست. این دسته از کاربران معتقدند که احتمالا گروه برنامه ساز می خواهند بگویند که ظاهر خانم بدرفتار و غرغرو مانند باطنش زشت خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала