چگونگی شناسایی نشت ماسک‌های طبی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichچگونگی شناسایی نشت ماسک‌های طبی
چگونگی شناسایی نشت ماسک‌های طبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وضعیت سلامت و بهداشت افراد با حسگر کنترل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نیواطلس»، حسگرهای فیبری تولید شده با چاپگر سه بعدی تا حدی کوچک هستند که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند.

این فیبرها در قالب حسگرهای تنفسی قابل حمل نیز قابل استفاده بوده و از آنها می‌توان برای تولید حسگرهای ارزان قیمت دیگری نیز با کاربردهای گوناگون استفاده کرد.

نصب حسگر روی دندان - اسپوتنیک ایران
نصب حسگر روی دندان+ویدئو

برای تولید این حسگرهای از جنس فیبر از پلیمرهای نیمه هادی از جنس نقره استفاده می‌شود. قطر این پلیمرها تنها چند میکرومتر است که ۱۰۰ برابر باریک‌تر از موی سر انسان است. با نصب این حسگر بر روی ماسک‌های طبی می‌توان از آن برای کنترل نحوه تنفس افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند، استفاده کرد.

از جمله موارد قابل کشف با این حسگرها می‌توان به تنفس سریع، تنگی نفس و سرفه اشاره کرد که هر یک می‌توانند نشانه‌ای از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف باشند. با توجه به هزینه پایین تولید، سبک بودن و سهولت استفاده انتظار می‌رود استفاده از این حسگر در آینده نزدیک به طور عمومی در مراکز بهداشتی و درمانی آغاز شود.

همچنین می‌توان این حسگرها را بر روی ماسک‌های طبی مختلف و از جمله ماسک N۹۵ نصب کرد تا از نشت یا عدم نشت آنها مطمئن شد و در صورت نشت این ماسک‌ها را تعویض کرد تا جلوی ابتلای پزشکان، پرستاران و غیره به بیماری‌های خطرناکی مانند کرونا گرفته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала