اعزام نیروهای تازه نفس آذربایجان به جنگ قره باغ

© REUTERS / Aziz Karimovاعزام نیروهای تازه نفس آذربایجان به جنگ قره باغ
اعزام نیروهای تازه نفس آذربایجان به جنگ قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرتسرون هوانیسیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اظهار داشت که ارتش آذربایجان نیروهای تازه نفسی را به قره باغ اعزام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده بود که نیروهای مسلح این کشور تکیه گاه های جدیدی را خط تماس دو طرف در قره باغ اشغال کرده اند.

هوانسیان در فیس بوک نوشت: " دیشب نبردهای شدیدی جریان داشت."

شوشان استپانیان، سخنگوی دیگر وزارت دفاع ارمنستان نیز تصریح کرد که این نبردها در جهت های شمالی و جنوبی خط تماس رخ داده است. وی در فیس بوک نوشت : "دشمن نیروهای زیادی را در این جناحها متمرکز کرده و به تهاجم پرداخت. واحدهای ارمنی پیشروی دشمن را متوقف کرده و خسارات زیادی را به وی وارد کردند."

به نوبه خود ، آراییک هاروتیان رئیس جمهوری خودخوانده قره باغ اظهار داشت که او به همراه نیروهای ویژه به خط مقدم جنگ می رود.

انفجار پل ارتباطی قره باغ و ارمنستان + فیلم - اسپوتنیک ایران
انفجار پل ارتباطی قره باغ و ارمنستان + فیلم

هاروتیان در فیسبوک نوشت "نبردهای سنگین در تمام طول خط تماس با شدت متفاوت جریان دارد . شهرها ، از جمله پایتخت استپاناکرت ، مورد گلوله باران توپخانه ای قرار  می گیرند و ملت و میهن در معرض تهدید هستند ... بنابراین ، همراه با نیروهای ویژه ...به خط مقدم می روم ، زیرا در خط مقدم بیشتر از پشت جبهه مفید خواهم بود ".

جنگ در قره باغ 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان که 30 سال است دچار اختلافات ارضی بر سر مالکیت این سرزمین هستند ، یکدیگر را به انجام تحریکات متهم کردند.

آذربایجان ادعا می کند که هفت روستا و چندین ارتفاع مهم استراتژیک را تحت کنترل خود درآورده است. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که پرچم این کشور  در "مناطق آزاد شده" به اهتزاز درآمده است.

ارمنستان اخبر  مربوط به تصرف این روستاهای را تکذیب کرد. در عین حال رهبری جمهوری خودخوانده  قره باغ  از دست دادن برخی از مواضع خود را گزارش داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала