پسر نخست وزیر ارمنستان برای جنگ به قره باغ رفت

© Sputnik / Ministry of Defence of Armeniaپسر نخست وزیر ارمنستان برای جنگ به قره باغ رفت
پسر نخست وزیر ارمنستان برای جنگ به قره باغ رفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شوت ، تنها پسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برای جنگیدن با ارتش جمهوری آذربایجان به قره باغ رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را آنا هاکوپیان آنا هاکوپیان اطلاع داده است.

آنا هاکوپیان گفت: "من به او گفتم:" پسرم  یونیفورم بپوش و برو. من تو را می پرستم اما چیز نجیب تری از مرگ برای وطن وجود ندارد."

آنا هاکوپیان گفت اکنون آشوت پاشینیان در منطقه عملیات جنگی است اما هنوز در نبردها شرکت نکرده است. با این حال ، وضعیت هر لحظه می تواند تغییر کند.

پیش از این اعلام شده بود که شرکت های خصوصی نظامی ترکیه با حمایت دولت این کشور در حال استخدام مزدوران در سوریه برای شرکت در درگیری قره باغ در کنار آذربایجان هستند. وظیفه اصلی هنگام اعزام به آذربایجان ، حفاظت از برخی از نقاط نامیده می شد ، اما این مزدوران  در نهایت در عملیات جنگی شرکت می کنند. در طی نبردها در قره باغ ، سه مزدور که در جانب آذربایجان می جنگیدند،  کشته شده اند.

رهبر جمهوری خودخوانده قره باغ ایران را یکی از هدف‌های درگیری در قره باغ می‌داند - اسپوتنیک ایران
رهبر جمهوری خودخوانده قره باغ ایران را یکی از هدف‌های درگیری در قره باغ می‌داند

درگیری ها در قره باغ از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

در پایان هفته گذشته ، تشنج اوج گرفت: باکو و ایروان یکدیگر را به آغاز خصومت متهم کردند. حکومت نظامی و بسیج عمومی در ارمنستان اعلام شد. در آذربایجان نیز مقررات منع رفت و آمد و بسیج تعدادی از نیروها اعلام شده است.

اینکه ترکیه (عضو ناتو) به طور فعال از آذربایجان حمایت می کند ، اوضاع را وخیم تر می سازد. بتازگی در ایروان اعلام شد که جنگنده  F-16 ترکیه هواپیمای  سوخو 25 نیروی هوایی ارمنستان را در حریم هوایی ارمنستان سرنگون کرد. آنکارا و باکو این موضوع را انکار کردند. همچنین  به گفته طرف ارمنی ، ترکیه حدود 4 هزار شبه نظامی را از مناطق شمالی سوریه به آذربایجان منتقل کرد. به نوبه خود ، وزارت خارجه روسیه از اظهار نظر در مورد اطلاعات مربوط به مشارکت مزدوران سوریه در درگیری در قره باغ کوهستانی خودداری کرد. آندره رودنکو ، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: "ما نمی توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم."

جامعه بین المللی طرفین را به خویشتنداری فرا می خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала