روسیه از انتقال مزدوران به قره باغ ابراز نگرانی کرد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از انتقال مزدوران به قره باغ ابراز نگرانی کرد
روسیه از انتقال مزدوران به قره باغ ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از انتقال مزدوران به منطقه درگیری ارمنستان و آذربایجان در قره باغ ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه به شدت نگران گزارشات مربوط به انتقال شبه نظامیان گروه های مسلح غیرقانونی به منطقه درگیری در قره باغ است.

 پیش از این، ارمنستان اظهار داشت که ادعا می شود مزدوران سوریه به نفع آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی تحت پوشش ترکیه می جنگند.

واکنش ایران به خبر حضور پ.ک.ک در نزدیکی مرزهای این کشور - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به خبر حضور پ.ک.ک در نزدیکی مرزهای این کشور

در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "ما عمیقاً نگران این روندها هستیم که نه تنها منجر به تشدید تنش در منطقه درگیری می شود، بلکه تهدیدهای طولانی مدت برای امنیت همه کشورهای منطقه را ایجاد می کند."

دیپلمات ها از رهبران کشورهای مربوطه خواستند تا تدابیری را برای جلوگیری از استفاده تروریست های خارجی و مزدوران در درگیری اتخاذ کرده و بلافاصله آنها را از منطقه خارج کند.  

همچنین الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا در جبهه قره باغ جنگجویانی از سوریه حضور دارند یا خیر، گفته بود: "نه، این خبر جعلی است. هیچ جنگجویی از سوریه در این نبردها وجود ندارد، حتی یک مدرک در این زمینه وجود ندارد، این خبرهای جعلی توسط ارمنستان ارائه می شود و از طریق وب سایت های مختلف و رسانه های مختلف پخش می شوند و جعلی است". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала