اعلام آمادگی مسکو برای برگزاری جلسه بعدی وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی مسکو برای برگزاری جلسه بعدی وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان
اعلام آمادگی مسکو برای برگزاری جلسه بعدی وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای ارائه بستری در مسکو برای سازماندهی ارتباطات در خصوص درگیری‌های قره‌باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر طبق بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در پی مکالمات تلفنی جداگانه با جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان و زهراب مونتساکانانیان، وزیر خارجه ارمنستان، این کشور آمادگی خود برای ارائه بستری در مسکو برای سازماندهی ارتباطات در مورد درگیری قره‌باغ را تأیید کرده است.

روحانی: منطقه ما تاب جنگ جدید را ندارد - اسپوتنیک ایران
روحانی: منطقه ما تاب جنگ جدید را ندارد

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: آمادگی برای فراهم کردن بستری در مسکو برای ایجاد ارتباطات مربوطه، از جمله برگزاری جلسه بعدی میان وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان و روسیه تأیید شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تأكید كرد كه مسکو در حد توان خود و در كنار سایر روسای جمهور گروه مینسك سازمان امنیت و همکاری اروپا، به تلاش‌ها برای میانجیگری با هدف ایجاد شرایط مورد نیاز برای حل و فصل مناقشه قره باغ با استفاده از روش های سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است، روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال ۱۹۹۱ میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که این موضوع منجر به وقوع جنگ شد. در سال ۱۹۹۴ آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ با میانجی‌گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала