روسیه 25 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را به نپال می‌فرستد

© Photo / RDIFروسیه 25 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را به نپال می‌فرستد
روسیه 25 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را  به نپال می‌فرستد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه 25 میلیون دوز واکسن Sputnik V را به نپال عرضه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و یکی از بزرگترین توزیع کنندگان دارویی در نپال، داروسازی Trinity، توافق کردند که 25 میلیون دوز از اولین واکسن ویروس کرونا ثبت شده در جهان، Sputnik V را به این کشور را ارسال کنند.

تحویل نخستین محموله واکسن روسی کرونا به بلاروس - اسپوتنیک ایران
تحویل محموله واکسن روسی کرونا به بلاروس

صندوق سرمایه گذاری روسیه اعلام کرد: "به لطف این توافق نامه، موسسات پزشکی در نپال واکسن ضد ویروس کرونا با میزان ایمنی و کارآیی اثبات شده به میزان کافی برای 90٪ از جمعیت کشور دریافت می کنند."

این توافق نامه تأکید می کند که بسیاری از کشورها از اهمیت داشتن واکسن آدنو ویروس انسانی در نمونه واکسن کرونا آگاهی دارند. این پلت فرم برای دهه ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است، بنیاد یادآور می شود که ایمنی آن در بیش از 75 نشریه علمی بین المللی و بیش از 250 مطالعه بالینی اثبات شده است.

"بر خلاف واکسن های آزمایشی مبتنی بر آدنوویروس‌های میمون یا mRNA، واکسن Sputnik V بر اساس بستری از ناقلین آدنو ویروسی انسان ایجاد شده است، که برای چندین دهه مورد مطالعه قرار گرفته و در دراز مدت از نظر تأثیرات منفی بر روی سلامتی آزمایش شده است. در این راستا، صندوق سرمایه گذاری آمادگی خود را برای تأمین واکسن به سایر کشورهای منطقه ابراز می کند، زیرا ویروس جدید کرونا دشمن مشترک ما است، که تنها با تلاش مشترک قابل شکست است. "

در ماه آگوست، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از COVID-19 ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات الکتروشیمی و فناوری گامالایا تهیه و به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала