مدودف: دیپلماسی، راه حل بحران قره باغ است

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaمدودف: دیپلماسی راه حل بحران قره باغ است
مدودف: دیپلماسی راه حل بحران قره باغ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه به درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با اشاره به درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان و آذربایجان همسایگان و شرکای نزدیک ما هستند.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه افزود: استفاده از اقدامات دو جانبه برای حل و فصل موضوع قره باغ ضروری است.

گفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ - اسپوتنیک ایران
گفتگوی وزرای خارجه روسیه، آذربایجان و ارمنستان درباره تشدید تنش ها در قره باغ

دیمیتری مدودف معتقد است که مشکل قره باغ با زور حل شود و حل و فصل این موضوع باید منحصراً از طریق سیاسی و دیپلماتیک انجام شود.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: دوره ای جدید از تنش در منطقه قره باغ بار دیگر منجر به خونریزی و مرگ مردم شده است. مشکل قره باغ کوهستانی با زور قابل حل نیست و باید منحصراً از طریق سیاسی و دیپلماتیک برطرف شود.

وی افزود: باید از تمامی فرصت ها از جمله گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و نشت دوجانبه با روسیه برای حل بحران قره باغ استفاده شود.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала