خط فقر در ایران به ۱۰ میلیون تومان رسید +عکس

© Fotolia / Gourmetphotographyفقر
فقر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فقر در ایران بیداد می‌کند و نیمی از جمعیت این کشور در فقر مطلق به سر می‌برند!

به گزارش اسپوتنیک، حمیدرضا امام قلی تبار، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه خط فقر در جامعه ایران برای خانوار ۴ نفره ۱۰ میلیون تومان است، گفت که «با دریافت خوشبینانه حقوق ماهیانه سه میلیون تومان به راحتی می‌توان اثبات نمود که کارگران (بیش از نیمی از جمعیت کشورمان) در فقر مطلق بسر می‌برند. و بسیاری از کارگران توان خرید گوشی موبایل برای ادامه تحصیل فرزاندانشان را ندارند.»

View this post on Instagram

A post shared by qomeziba | قم | قم زیبا (@qome_ziba) on

وی درباره مشکلات کارگران در تأمین امرار معاش و هزینه‌های تحصیل فرزندان خود در شرایط دشوار قدرت خرید گفت که «در چند سال اخیر آحاد جامعه و علی الخصوص کارگران کشورمان تحت تاثیر شدیدترین فشارهای اقتصادی همچون افزایش افسارگسیخته تورم، کاهش درآمد و کاهش قدرت خرید، افزایش فقر رو به رو بوده‌اند که در این اواخر مهمان ناخوانده‌ای بنام کرونا به آن اضافه شده است. این معضلات و مدیریت، روال عادی زندگی کارگران را تحت الشعاع قرار داده و آنها را در تأمین هزینه‌های روزانه به بن‌بست رسانده است. از طرفی در یکی دو ماه اخیر تحمیل هزینه‌های تحصیل فرزندان کارگران، چالش دیگری‌ست که آنها را بطور فزآینده‌ای با چالش مواجه نموده است. زیرا درآمد ناچیزشان حتی کفاف تأمین هزینه‌های مسکن‌شان را نخواهد داد.»

بسیاری از کاربران با اظهار تاسف از وضعیت دشوار زندگی خود می‌گویند و معتقدند که خط فقر در ایران حتی از ۱۰ میلیون تومان هم بیشتر است و در واقع ۱۰ میلیون تومان برای تأمین خوراک، پوشاک و مسکن که حداقل حقوق زنده ماندن است کافیست نه بیشتر. برای این دسته از کاربران این سئوال پیش می آید که آیا شهروندان ایرانی حق زندگی کردن ندارند؟! آیا این نتیجه‌ی وعده‌های پوشالی دولت تدبیر و امید نیست؟! این کاربران ضمن خرده گرفتن از بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمد در ایران عنوان می‌کنند بیشتر در این کشور شاهد مطرح شدن آمار و ارقام هستیم و چیزی با معنای پیگیری و رسیدگی به مسائل پیش روی مردم این جامعه وجود ندارد.

کاربران همچنین عنوان می‌کنند به جز جمعی از مسئولین و سرمایه‌داران در ایران، بقیه‌ی مردم در سختی و فقر بسر می‌برند. آنها معتقدند بسیاری از افراد این جامعه از روی ناچاری تن به کار کردن با دستمزد پایین می‌دهند بنابراین به معنای رضایت آنان از شغلی که دارند نیست. این کاربران با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از کارگران را افرادی با تحصیلات دانشگاهی تشکیل می‌دهند خواستار برابری حقوق کارگران با کارمندان دولت و معلمان هستند و عنوان می‌کنند حقوق قانون کار در ایران در حقیقت برده‌داری به سبک مدرن است.

View this post on Instagram

A post shared by آخرین خبر (@akharinkhabar) on

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала