هشدار گورباچف درباره تشدید درگیری ها در قره باغ

© Sputnik / Valeriy Malnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار گورباچف درباره تشدید درگیری ها در قره باغ
هشدار گورباچف درباره تشدید درگیری ها در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر یکی از طرفین ارمنستان یا آذربایجان در درگیری قره باغ بخواهد پیروز شود، این امر منجر به تشدید و درگیری برای سالهای طولانی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی ، میخائیل گورباچف​​، در مورد اوضاع وخیم در قره باغ گفت که اگر یکی از طرفین بخواهد پیروز شود، این امر فقط منجر به تشدید و درگیری برای سالهای طولانی خواهد شد. برعکس ، لازم است برای بهبود روابط بین دو طرف تلاش کنیم و به طور مشترک به دنبال راهی برای برون رفت از آن باشیم. یافتن راه حل می تواند به نفع دو ملت باشد.

 ظریف خواستار اتمام درگیری در منطقه قره باغ شد - اسپوتنیک ایران
ظریف خواستار اتمام درگیری در منطقه قره باغ شد

در اوایل روز یکشنبه ، وزارت دفاع آذربایجان گفت که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند ، بر اساس این داده ها ، غیرنظامیان کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان ، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." وهرم پوگوسیان ، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور جمهوری نا شناخته قره باغ کوهستانی ، گزارش داد که شهرک های مسکونی در قره باغ ، از جمله پایتخت استپاناکرت ، مورد آتش توپخانه قرار گرفت و او مردم را به پنهان کردن دعوت کرد. مقامات NKR به رسمیت شناخته نشده حکومت نظامی و بسیج در قره باغ را اعلام کردند. کابینه وزیران ارمنستان نیز به دلیل اوضاع قره باغ، حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد. باکو گفت که هیچ نیازی به بسیح نیروهايش نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала