مكرون: از خيانت رهبران لبنان احساس شرم مى كنم

© AFP 2023 / Christophe Archambaultمكرون: از خيانت رهبران لبنان احساس شرم مى كنم
مكرون: از خيانت رهبران لبنان احساس شرم مى كنم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکرون در سخنراني خود اعلام نمود که از وجود رهبران لبنان به دلیل عدم اجرای تعهداتشان شرمسار است.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که رهبران و نیروهای سیاسی لبنان به تعهدات خود در قبال فرانسه و جامعه جهانی عمل نکرده خیانت کرده اند.

قائم مقام نخست وزیری لبنان از تشکیل کابینه انصراف داد - اسپوتنیک ایران
قائم مقام نخست وزیری لبنان از تشکیل کابینه انصراف داد

مکرون گفت: "نیروهای سیاسی لبنان ، رهبران آن ، رهبران نهادهای لبنان نمی خواستند به خود به فرانسه و جامعه جهانی را به طور واضح  انجام دهند ... آنها تصمیم گرفتند به تعهداتی که گرفته اند خیانت کنند. منافع این کشور به ضرر منافع عمومی کشور است. "

مکرون گفت، همچنین فرانسه در این مرحله قصد ندارد علیه مقامات لبنانی در پاسخ به امتناع رهبران این کشور به خاطر عدم تشکیل دولت جدید تحریم کند.

"من تصمیم گرفتم که به این اقدام خیانت جمعی و امتناع مقامات لبنانی در عدم انجام صادقانه تعهدات پیمانی که فرانسه در 1 سپتامبر پیشنهاد کرد، توجه کنید. آنها (مقامات لبنانی) مسئولیت کامل را بر عهده دارند، که سنگین خواهد بود. آنها باید به مردم لبنان پاسخ دهند".

گفتني است، مصطفی ادیب، مامور تشکیل کابینه لبنان روز شنبه استعفا و امتناع خود از تشکیل دولت جدید این کشور را اعلام کرد. یادآور می‌شود که ادیب در اواخر ماه آگوست به طور موقت و برای تشکیل کابینه منصوب شد، اما علی رغم شرایط ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که قرار بود قبل از 14 سپتامبر دولت جدید در لبنان اعلام شود، قادر به ارائه کابینه جدید نبود. در صورت تحقق این شرط، ماکرون متعهد شد در ماه اکتبر کنفرانسی درباره کمک به لبنان در پاریس برگزار کند. روند تشکیل دولت با وضع تحریم های یک جانبه جدید توسط ایالات متحده علیه دو وزیر سابق که دولت آمریکا آنها را به ارتباط با جنبش شیعه حزب الله متهم کرده است، پیچیده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала